به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی، محمدرضا صالحی در نشست هم اندیشی با گزینشگران با اشاره به این که اولین گزینشگر ذات اقدس الهی است، گفت: شعار زنده باد مخالف من، برای اولین بار در رفتار پیامبر اسلام(ص) متجلی شد و تبدیل مخالف به منتقد و منتقد به همراه، جزو سیره نبوی است.
وی افزود: در فرآیند گزینش باید رفتارها به گونه ای باشد که حتی مخالفان دولت نیز به همراهان بپیوندند و هم چنین رعایت انصاف و قوانین و مقررات نیز الزامی است.
وی ادامه داد: نیروها و احزاب سیاسی مخالف دولت هم باید در بستر نظام احساس آرامش و امنیت داشته باشند.
صالحی به اشاره به باید و نبایدهای قانونی تاکید کرد: ما در مقام مجری باید تمامی قوانین و مقررات را اجرا کنیم و در موارد نیاز پیشنهادهای اصلاحی خود را برای اصلاح قوانین ارائه دهیم اما در مواردی که سکوت قانونی وجود دارد باید به‌سوی نگاه بازتر و مثبت تر حرکت کرد.
در ادامه این نشست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: توجه به ظواهر امر از سوی گزینشگران کافی نیست و آنان باید پیش داوری نداشته باشند.
مهرداد ابراهیمی گفت: ما باید با هدف گسترش روزافزون طرفداران نظام جمهوری اسلامی پیگیر پروژه تبدیل معاند به مخالف، مخالف به منتقد و منتقد به همراه باشیم زیرا هر که را بگوییم با ما نیست، دشمنان نظام و جریان های غیر همسو در صدد جذب آنان بر می آیند. وی خاطرنشان کرد: همراه با به روز ساختن روش های گزینش باید خود نیز به روز شویم.
دکتر ابراهیمی منابع انسانی را مهم ترین منابع در دستگاه های اجرایی توصیف کرد و بیان داشت: بسیاری از کشورهای پیشرفته مثل آلمان و ژاپن با تکیه بر منابع انسانی خود امروز سرآمد فناوری های مختلف هستند بنابراین باید کارکنانی کوشا و مسئولیت پذیر را برای انجام کارها انتخاب کنیم و در قبال این موضوع حساسیت بیشتری به خرج دهیم.
وی ادامه داد: اعتقاد داریم محدودسازی مصونیت نمی آورد بلکه آسیب زاست لذا باید فرهنگ استفاده از فضاها و فناوری های جدید را در جامعه ایجاد کنیم و در این مسیر از افرادی متخصص و توانمند بهره مند شویم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی با تاکید بر رعایت شأن افراد در گزینش افزود: رفتار و گفتار ما نباید به گونه ای باشد که افراد را از نظام دور کند و آنان به سمت دشمنان جذب شوند.
ابراهیمی افزود: با توجه به این که موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی از سوی مقام معظم رهبری برای اولین بار در خراسان شمالی مطرح شد، بنا بر پیشنهاد مهندس صالحی استاندار خراسان شمالی، این استان به عنوان پایلوت برگزاری نشست های طرح ملی گفت و گوی خانواده با مشارکت نمایندگان احزاب، تشکل ها و صاحبنظران تعیین شد.
وی تصریح کرد: باید به دنبال جلوگیری از افزایش تعداد خانواده های متلاشی باشیم و با برنامه ریزی خانواده های متزلزل را به سمت خانواده متعادل سوق دهیم و با اقدامات انجام گرفته و بنا بر آمار و گزارش ها، خراسان شمالی در هفت ماهه امسال رتبه اول افزایش ازدواج را در کشور داشته و کاهش حدود 3 درصدی طلاق در این استان را نیز شاهد هستیم.
وی با اشاره به پایان فرصت 100 روزه استاندار به کارمندان معتاد گفت: نشست ها و جلسات لازم برای اتخاذ تصمیمات لازم برگزار شده است و به زودی این تصمیمات برای اجرایی شدن ابلاغ خواهد شد.
ابراهیمی تاکید کرد: بهره مندی از کارمندان سالم و موفق موجب تعالی نظام می شود تا بیشتر از گذشته تاثیر خود را در دنیا به نمایش بگذاریم.
در ادامه دبیر هیئت عالی گزینش کشور هم بر پرهیز از نگاه های سلیقه ای در گزینش ها تاکید کرد و گفت: نگاه سلیقه‌ای در گزینش بهترین دستورعمل‌ها را بی‌نتیجه می‌گذارد.
اسدا... وطنی افزود: کارگروه های تخصصی در این هیئت تشکیل و با حضور صاحبنظران طرحی جامع در راستای ارتقای کیفیت و فرایند گزینش در کشور تدوین شده است و به زودی برای اجرای آزمایشی ابلاغ می شود اما در حوزه مصاحبه و بررسی تا آخر سال این قوانین به تصویب خواهد رسید.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشار: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.