مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل گفت: صدا و سیما و جهاددانشگاهی برای تولید برنامه‌های اشتغال محور و فرهنگ سازی ذخیره سلول های بنیادی همکاری می کنند 
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، علی ملااحمدی در دیدار با رئیس و معاونان جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل افزود: صدا و سیمای مرکز اردبیل آمادگی دارد در راستای فرهنگ سازی ذخیره سلول های بنیادی خون بند ناف، همکاری های لازم را با جهاددانشگاهی داشته باشد. 
وی مهارت، خلاقیت و نوآوری را لازمه توسعه استان عنوان و تصریح کرد: استان اردبیل از پتانسیل بالایی در زمینه های کشاورزی و گردشگری برخوردار است و لازمه بهره برداری مناسب و اصولی از این ظرفیت های خدادادی در رشد و شکوفایی استان، هماهنگی و برنامه ریزی مناسب توسط متولیان امر می باشد. 
مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل به نقش جهاددانشگاهی در توسعه استان اشاره و خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی با توجه به سبقه فعالیت های آموزشی خود می تواند با کارآفرینی و مهارت افزایی، در کاهش نرخ بیکاری استان بیش از این تاثیرگذار باشد. 
ملااحمدی، همکاری جهاددانشگاهی و صدا و سیمای مرکز اردبیل در تهیه برنامه های علمی، فرهنگی و آموزشی را خواستار شد و افزود: برای توسعه استان باید برای دانشگاه ها و نهادهای علمی پژوهشی، مأموریت های خاصی تعریف و بسترهای لازم برای کاربردی کردن نتایج این مأموریت ها فراهم گردد. 
در این دیدار رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با آرزوی موفقیت برای مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز اردبیل، از آمادگی واحد اردبیل جهت همکاری با صدا و سیمای مرکز اردبیل برای تولید برنامه های اشتغال محور خبر داد و گفت: رسانه ملی نقش اساسی در فرهنگ سازی جامعه و کار خطیر و ارزشمندی دارد. 
مهران اوچی اردبیلی، فعالیت مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل را در راستای سیاست های کلی جمعیت، ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) عنوان و تصریح کرد: با فعالیت این مرکز ضمن صرفه جویی در وقت و هزینه زوج های نابارور، درصد موفقیت درمانی آنها نیز به دلیل احساس آرامش در کنار خانواده و کاهش میزان ایاب و ذهاب، بالا رفته است. 
وی به فعالیت مرکز رشد فناوری فرآورده های گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 400 نوع گیاه دارویی در استان اردبیل شناسایی شده است که تولید، کشت و فرآوری آن می تواند در توسعه اقتصادی و علمی استان نقش بسزایی داشته باشد. 
رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با بیان اینکه توسعه بخش گردشگری و کشاورزی می تواند در تغییر سیمای اقتصادی استان مؤثر باشد اظهار داشت: جهاددانشگاهی با ورود به این بخش ها و ارائه طرح ملی ایجاد پایلوت تولید نشاسته پلیمری از سیب زمینی درجه 3، در این راستا گام برداشته است که امیدواریم با حمایت مسئولان و اختصاص اعتبار لازم عملیات راه اندازی این واحد صنعتی آغاز شود. 
اوچی اردبیلی با بیان اینکه رویکرد تمام فعالیت های آموزشی جهاددانشگاهی مهارت افزایی و اشتغال زایی است گفت: برگزاری دوره های آموزشی گوهرشناسی، طب سنتی، تکنسین داروخانه، مربیگری مهد کودک و ... با همین رویکرد توسط جهاددانشگاهی در استان برگزار می شود.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.