استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع‌رشیدی فرصتی برای ورود به حوزه‌ی گسترده و عمیق تحولات اقتصادی، ایجاد ارزش افزوده، کاهش وابستگی و ایجاد اشتغال برای فارع التحصیلان است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، مجید خدابخش در آیین افتتاحیه پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع‌رشیدی، نمایشگاه مهمی است، اظهار کرد: دنیا به سرعت در حال پیشرفت است و مدتی بعد قطعا نوآوری و فناوری‌های جدید جای فناوری‌های فعلی را خواهند گرفت.
وی با اشاره به نقش نوآوری و فناوری در راستای فراهم کردن زمینه اشتغال برای فارغ‌التحصیل دانشگاه، تاکید کرد: پالایشگاه تبریز برای تبدیل بنزین معمولی به یورو ۴ معادل ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کند، اما اکنون بنزین یورو ۵ در دنیا رایج شده است! حتی صنعت خودروسازی، قطعه‌سازی و... نیز دائما در حال تحول و پیشرفت است. 
وی افزود: اگر کشوری بخواهد از توسعه پایدار حرف بزند باید "فکر و تجاری‌سازی" را در مورد توجه قرار دهد، در جامعه‌ای که افراد فکر کنند و فناوری‌ها را بومی کنند، در غیر اینصورت توسعه پایدار نخواهد بود؛ تجاری‌سازی فناوری و فکر از جمله ویژگی‌های نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع‌رشیدی است.
استاندار آذربایجان‌شرقی ضمن قدردانی از دست اندرکاران برپایی نمایشگاه، ادامه داد: از آقای سبحان‌الهی قدرانیم چرا که ایده‌ی برپایی این نمایشگاه توسط این مسئول اجرایی شد و امید است سال به سال موفق‌تر قدم برداشته و بتوانیم در راستای تجاری‌سازی فناوری فعالیت‌های شایسته‌ای انجام دهیم.
وی با اشاره به اهمیت تجاری‌سازی فناوری تاکید کرد: اسنپ تهران هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در بازار بورس قیمت‌گذاری شده است، اسنپ حتی یک ماشین و کارگر ندارد و فقط "فکر و نرم‌افزار" است؛ اما توانسته تا این حد قیمت پیدا کند؛ دیجی کالا نیز چنین شرایطی را دارد و هزار میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است، از این رو ما اگر نتوانیم در حوزه فناوری تلاش کنیم یقینا از این مسابقه‌ی بسیار بزرگ "ایجاد ارزش افزوده" عقب خواهیم ماند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.