به گزارش ایرنا ناخدا دوم الکترونیک هیبت الله منصوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران این استان که به مناسبت هفت آذر روز نیروی دریایی برگزار شد اظهار کرد: علاوه بر این تعداد 80 نفر نیز نیروی بازنشسته از نیروی دریایی هستند که در استان های دارای ساحل خدمت کرده اند و هم اکنون در بازنشستگی بسر می برند.
وی با بیان اینکه از سال گذشته دفتر نمایندگی نیروی دریایی در این استان راه اندازی شده است افزود: خراسان شمالی از استان های غیر ساحلی کشور است اما تعداد زیادی نیرو دارد که در نیروی دریایی مشغول به کار هستند، علاوه بر نیروی دریایی افراد زیادی در صنایع دریایی فعالیت دارند.
ناخدادوم منصوری با بیان اینکه ایران یک کشور دریایی است گفت: حدود سه هزار کیلومتر مرز آبی داریم که از مجموع این دو هزار در جنوب و یک هزار در شمال کشور است، با این وسعت مرز آبی در بین کشور های دریایی قرار گرفته ایم.
مسئول نمایندگی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خراسان شمالی با بیان اینکه متصل به آب های آزاد هستیم گفت: نیروی دریایی راهبردی و بین المللی است باید توانمندی و تجهیزات را با علم دریا افزایش دهیم تا از این طریق در زمینه های مختلف به ویژه اقتصادی به شکوفایی برسیم.
وی بر اشتغال در این حوزه نیز تاکید کرد و افزود: از ظرفیت دریا در زمینه های مختلف در بخش اشتغال باید بیشتر بهره ببریم چرا که دریا ظرفیت، توانمندی و پتانسیل بالایی در حوزه اقتصاد دارد و این امر در کشور هایی که دریا دارند به اثبات رسیده است.
وی با بیان اینکه در دریا باید حرفی برای گفتن داشته باشیم افزود: کشور از نظر دریا موقعیت بسیار خوبی در دنیا دارد .
وی بر فرهنگ سازی در حوزه فرهنگ دریایی تاکید کرد و گفت: نه تنها این امر در استان های دارای ساحل باید انجام شود بلکه باید در تمامی استان ها این مهم کار شود که در این راستا نیازمند همکاری رسانه ها برای آگاهی رسانی هستیم.
مسئول نمایندگی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خراسان شمالی گفت: از پارسال تاکنون 10 نفر نیروی علاقه مند به فعالیت در حوزه دریایی در رشته های مختلف معرفی شدند که در شش ماهه دوم نیز در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: در استخدامی گذشته نیز 50 نفر از این استان در آزمون پذیرفته شدند که هم اکنون در مرحله ارزیابی سلامتی هستند و در استخدامی جدید نیز بیش از 150 نفر شرکت کردند که تاکنون 15 نفر کارت شرکت در آزمون را دریافت کرده اند.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: 6 شهید نیروی دریایی در استان داریم و همچنین دو نفر از کارکنان نیروی دریایی نیز در هفت آذر 59 در عملیات غرور آفرین مروارید به درجه جانبازی رسیدند.
سرکشی از خانواده شهدا، همایش گرامی داشت بازنشسته ها از جمله برنامه های هفت آذر در خراسان شمالی است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.