به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحمد جواد رئوف سیدنژاد در جمع خبرنگاران به مناسبت دهه وقف، با بیان اینکه مابقی موقوفات نیز در حال دریافت سند مالکیت هستند اظهارکرد: وظیفه سازمان این است که ظرف دو سال آینده برای تمام موقوفات و رقبه باقی مانده سند اخذ کند.
وی با ذکر اینکه در سال جاری 37 موقوفه جدید در خراسان شمالی به ثبت رسیده است ادامه داد: از ابتدای سال 96 تاکنون سند یک هزار و 158 موقوفه تمدید اجاره شده و 110 مورد نیز مربوط به تنظیم اولیه سند اجاره بوده است.
حجت الاسلام رئوف سیدنژاد تعداد اسناد صادر شده برای موقوفات را از ابتدای سال تاکنون 126 سند و تبدیل مالکیت دفترچه ای به سند تک برگی را 90 مورد عنوان کرد.
وی با ذکر اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 2 هزار و 68 مورد بازدید میدانی از موقوفات انجام شده است گفت: برای بقاع متبرکه طرح جامع ساخت و ساز داده شد که فاز به فاز اجرایی می شود و از ابتدای سال تاکنون 15 مور در طرح جامع مصوب شده است.
وی اظهارکرد: از ابتدای سال تاکنون محوطه سازی بقاع متبرکه به مساحت هفت هزار متر مربع با اعتبار 10میلیارد ریال و احداث بقاع به مساحت 2 هزار و 800 مترمربع با اعتباری به مبلغ سه میلیارد ریال انجام شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به برنامه های دهه وقف گفت: 13 پروژ همزمان با دهه وقف در استان به بهره برداری می رسد.
وی از جمله برنامه های این دهه را همایش بصیرتی خانواده کارکنان، توزیع نان از محل نیات واقفین، توزیع گوشت در بین نیامندان، ویزیت رایگان جهت اقشار کم درآمد، افتتاحیه نمایشگاه دهه وقف و محفل انس با قرآن برشمرد.
حجت الاسلام رئوف سید نژاد گفت: در سالروز رحلت نبی اکرم(ص) تجمع لبیک یا رسول الله را با حضور اقشار مردم در ساعت 9 صبح در مرقد امامزاده سید عباس (ع) خواهیم داشت.
وی در پایان یادآور شد که اداره کل اوقاف و امور خیریه در خراسان شمالی برای احیای موقوفات در استان آمادگی دارد با بخش خصوصی مشارکت کند، به علت اینکه این نهاد به جهت کمبود منابع قابلیتی که آنها را احیاء کند ندارد.
خبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.