به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان خراسان شمالی از این تعداد، 5 پروانه مربوط به شرکت پتروشیمی بجنورد، 3 پروانه به مجتمع صنعتی فولاد اسفراین ، یک پروانه شرکت سیمان بجنورد و یک پروانه هم توسط واحد تولیدی قند شیروان اخذ شده است.
بر اساس این گزارش، با توجه به افزایش چشمگیر هزینه انرژی در دنیا، محدودیت منابع فسیلی، رشد بالای مصرف سرانه انواع انرژی در کشور، حذف یارانه انرژی و به خصوص عدم کارایی فنی و اقتصادی مصرف انرژی در اغلب صنایع، بر مدیریت مصرف انرژی و افزایش بهره وری انرژی تاکید می شود، بهینه سازی و کاهش مصرف انرژی علاوه بر بالا بردن ظرفیت تولید تأثیر بسزایی در حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلایندگی‌ها دارد.
با توجه به لازم الاجرا بودن مفاد آیین نامه های اجرایی ابلاغ شده برنامه پنجم توسعه و آیین نامه اجرایی مربوطه، به استناد ماده 26 قانون اصلاح الگوی مصرف و نقش سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان مرجع صدور استانداردهای معیار مصرف انرژی، از واحدهای تولیدی انرژی بر،خواسته شده است تا هر چه سریعتر نسبت به دریافت گواهینامه انطباق معیار مصرف انرژی اقدام کنند.
استان خراسان شمالی دارای صنایع بزرگی همچون مجتمع پتروشیمی، کارخانه سیمان، کارخانه قند، شرکت آلومینای ایران، مجتمع فولاد، شرکت لوله های بدون درز و کارخانه لوله های پلی اتیلین است.
3007/6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.