علی اصغر بدیعی مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شمار راکبان موتورسیکلت قربانی حوادث رانندگی در این استان 10 درصد از متوسط کشوری بالاتر است.
وی تصریح کرد: در سطح کشور به طور میانگین حدود 20 درصد از قربانیان سوانح ترافیکی، راکبان موتور سیکلت هستند اما این رقم در خراسان شمالی 30 درصد است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: بر این استان اجرای طرح ارتقای ایمنی موتور سیکلت سواران هر ساله در استان اجرا می شود و سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای نیز توجه ویژه ای برای حمایت از اجرای برنامه ها دارد و اعتبار مناسبی نیز در این باره دیده است.

* 37 محور روستایی پرتصادف برای موتورسواران
بدیعی مقدم، شناسایی روستاهای پرتصادف برای راکبان موتورسیکلت را از برنامه های مهم برای کاهش این سوانح عنوان کرد و گفت: بر اساس نتایج مطالعه مشاور، 37 روستای استان به عنوان روستاهای پرتصادف برای راکبان موتور سیکلت شناسایی شد که این نتایج مبنای برنامه ریزی ها قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزشی، توزیع اقلام مختلف ایمنی از جمله شب نما ها و کلاه ایمنی رایگان از جمله برنامه هایی است که برای کاهش میزان تصادفات و نیز کاهش میزان شدت حادثه و صدمه در سوانح احتمالی است.

* ضربه به سر، علت عمده مرگ راکبان موتورسیکلت
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: بر اساس نتایج مطالعه مشاور، علت مرگ موتور سواران در 92.36 درصد از حادثه ها، ضربه به سر و گردن گزارش شده است و بر این اساس برای کاهش میزان تلفات در حادثه های احتمالی فرهنگ سازی برای ترویج استفاده از کلاه ایمنی مورد تاکید قرار گرفته است.
وی افزود: موتور سیکلت ناایمن ترین وسیله نقلیه است و از این رو برای کاهش صدمات باید هم راننده و هم سرنشینان از کلاه ایمنی استفاده کنند.
بدیعی مقدم خاطرنشان کرد: پارسال حدود 500 دستگاه کلاه ایمنی به صورت رایگان میان موتورسیکلت سواران توزیع شد و امسال نیز توزیع هم همین تعداد کلاه ایمنی در دستور کار است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: توزیع کلاه ایمنی رایگان، یک اقدام فرهنگی است که در این اقدام تلاش داریم تا استفاده از آن میان مردم روستاها فرهنگ سازی شود.
اکنون 166 کیلومتر بزرگراه، 432 کیلومتر راه اصلی و 745 کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.
طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و 654 کیلومتر است که 3,6 درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در رتبه 13 قرار دارد.
طول راه های شریانی استان 637 کیلومتر است که 1,8 از راه های شریانی کشور را دارد و در رتبه 23 قرار دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.