ایرج دست نشان روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس مصوبه ابلاغی ستاد اربعین به همه استان‌ها، زائران در زمان برگشت باید از مرزهایی که خارج شده اند به کشور بازگردند و در این باره هیچ‌ استثنائی وجود ندارد.
به گفته وی، همه زائران اربعین استان زنجان از مرزخسروی جابه‌جا می‌شوند و هرگونه ثبت نام زایران زنجانی برای اعزام از سایر مرزها غیرقانونی است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: طبق مهر مندرج در روادید، زائر نمی‌تواند از مرز دیگری وارد یا خارج شود چرا که هیچ‌ سرویسی برای دسترسی به سایر مرزها در استان‌های سراسر کشور پیش‌بینی نشده است.
دست نشان تاکید کرد: برهمین اساس تهیه نکردن بلیت برگشت در زمان اوج برگشت زائران در مرز مشکلاتی را برای زائران فاقد بلیت برگشت ایجاد خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: افزایش ایمنی در سفر و ارایه خدمات مطلوب حمل ونقل و تکریم زایران از جمله مهمترین اولویت برای سفرهای اربعین به شمار می رود و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای فراهم کردن زمینه سفری ایمن و قانونمند برای این زائران تمام توان خود را به کار می گیرد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: سامانه 3000990091 آماده دریافت شکایت‌ها و پیشنهادات زائران است و ستاد اربعین و معاونت حمل و نقل این اداره کل به صورت جدی فعالیت شرکت‌های حمل و نقل را در زمینه جابجایی زائران و مشکلات احتمالی رصد می کند.
به گزارش ایرنا، اربعین سال گذشته 11 هزار و 685 زائر و عزادار اباعبدالله الحسین(ع) از استان زنجان با 331 دستگاه به مرزهای مهران، شلمچه و چذابه منتقل شده بودند.
علاوه بر این زائران، یکهزار و 371 زائر دیگر نیز با 46 دستگاه وسیله نقلیه از این استان به طور مستقیم به نجف اشرف اعزام شده بودند.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.