علی اصغر بدیعی مقدم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عدم رعایت فاصله طولی بیشترین تخلف را به خود اختصاص داده است به طوری که حدود 14.1 درصد از رانندگان گذری از محورهای استان مرتکب عدم رعایت فاصله طولی شدند.
وی افزود: حدود 7درصد از رانندگان سرعت مجاز را رعایت نکردند و 0.5 درصد از این رانندگان نیز مرتکب سبقت غیرمجاز شدند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: رانندگان گذری از محورهای سه راهی چمن بید-گرمه، سنخواست-جاجرم بیش از سایر رانندگان مرتکب تخلف سرعت غیرمجاز شدند.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین تخلف عدم رعایت فاصله طولی نیز دراین مدت از محورهای چمن بید-جنگل گلستان (رباط قره بیل)، چمن بید-جنگل گلستان(چشمه خان) و اسفراین- سه راهی ایرج گزارش شده است.
بدیعی مقدم اظهار کرد: در این مدت تخلف عدم رعایت فاصله طولی توسط رانندگان عبوری از محورهای استان درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 2 درصد و ارتکاب سرعت غیرمجاز 0.13 درصد کاهش داشته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: میانگین سرعت متوسط رانندگان عبوری از استان طی نیمه نخست امسال در مقایسه به مدت مشابه سال گذشته 0.4 درصد افزایش و ارتکاب رانندگان به تخلف سبقت غیرمجاز 0.9 درصد افزایش داشته است.

* ترددهای ورودی و خروجی به خراسان شمالی افزایش یافت
بدیعی مقدم گفت: شمار ترددهای ورودی و خروجی به این استان طی نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: در این مدت بیش از چهار میلیون و 200 هزار وسیله نقلیه وارد استان شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال 10.5 درصد رشد داشته است.
وی بیان داشت: 12.1 درصد از ناوگان وردی به استان در این مدت مربوط به ناوگان سنگین و مابقی مربوط به ناوگان سبک بوده است.
بدیعی مقدم افزود: در این مدت بیش از چهار میلیون و 500 هزار وسیله نقلیه از استان خارج شده است که این رقم در مقایسه با نیمه نخست سال گذشته حدود 2 درصد افزایش داشته است.
به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی، 11.6 درصد از تردد خروجی به ثبت رسیده در این مدت مربوط به ناوگان سنگین و مابقی مربوط به ناوگان سبک بوده است.
طول راه های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و 343 کیلومتر است که 1,54 درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده و از این لحاظ در رتبه 25 کشور قرار دارد.
اکنون 166 کیلومتر بزرگراه، 432 کیلومتر راه اصلی و 745 کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.
طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و 654 کیلومتر است که 3,6 درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در رتبه 13 قرار دارد.
طول راه های شریانی استان 637 کیلومتر است که 1,8 از راه های شریانی کشور را دارد و در رتبه 23 قرار دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.