حجت الاسلام علیرضا دهقان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی به دنبال این است که برای یکی از کشتارگاه های طیور مرکزاستان نیز برند حلال را دریافت کند.
وی اظهارامیدواری کرد که در آینده تمامی محصولاتی که تولید می شود تحت همین برند حلال عرضه شود چرا که این باعث اطمینان مردم می شود.
حجت الاسلام دهقان با ذکر اینکه اکنون اعطای این نشان به شکل تشویقی است گفت: حضور در بازار صادراتی محصولات با برند حلال بسیار حائز اهمیت و پر سود خواهد بود و در زمینه اقتصاد مقاومتی می تواند قدم های موثری بردارد.
وی اظهارکرد: صدور کد حلال به صورت مشترک توسط سازمان استاندارد و مسئول نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی انجام می شود و باید برای دریافت این برندها شرایط مدنظر از جانب هر دو نهاد رعایت شود.
حجت الاسلام دهقان با بیان اینکه اکنون روال صدور کد حلال به استان ها واگذار شده است اظهارکرد: در خراسان شمالی، حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی با نماینده ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی و مدیرکل استاندارد این اقدامات را انجام می دهند.
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی عنوان کرد: اکنون 14 ناظر شرعی در استان فعالیت دارند که از این تعداد 11 نفر به عنوان نیروی اصلی و سه نفر نیروی ذخیره هستند.
وی در پاسخ به این سوال که چرا حقوق ناظران به تعویق می افتد توضیح داد: ناظران شرعی، براساس دستورالعملی که در قانون تعریف شده از محل عوارض کشتارگاهی حقوق دریافت می کنند.
وی گفت: مدیریت برخی از کشتارگاه ها،با بخش خصوصی و تعدادی با شهرداری ها است و آنها عنوان می کنند که اعتبار ندارند در صورتیکه حقوق این افراد ناچیز است، البته در شرایط فعلی جامعه نیز امری طبیعی است.
اکنون هشت کشتارگاه دام و سه کشتارگاه طیور در خراسان شمالی فعالیت دارند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.