به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی، میترا روحی اظهار کرد: رشته طناب زنی با توجه به سهل الوصول بودن و نبود نیاز به امکانات خاص از رشته های پر طرفدار در کشور است و در حال حاضر در دروس همگانی تمام دانشگاه های کشور گنجانده شده است.
رئیس انجمن طناب زنی کشور با اشاره به پیشرفت مناسب ورزشکاران ایران در رشته طناب زنی از آمادگی فدراسیون برای برگزار مسابقات بین المللی در ایران خبرداد.
وی با استقبال از میزبانی بجنورد برای برگزاری هفتمین دوره رقابت های کشوری گفت: جمعیت بالقوه، بودجه و امکانات از عوامل مهم در پیشرفت و توسعه ورزشی هر استان است که با توجه به شور و نشاط مردم خراسان شمالی امیدواریم مسائل بودجه و امکانات نیز برطرف شود.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای توسعه رشته ورزشی طناب زنی در سطح کشور افزود: با امضای تفاهم‌نامه‌ای از سوی فدراسیون ورزش‌های همگانی و دانشگاه فرهنگیان٬ مصوب شد رشته طنابزنی در خوابگاه‌های دانشجویان معرفی شده و از ظرفیت دانشجویان حداکثر استفاده انجام شود.
روحی خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه همه دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه فرهنگیان می‌توانند معرف و مربی رشته طناب‌زنی در مدارس برای دانش‌آموزان باشند و این مهم جهش بسیار خوبی را در این زمینه ایجاد می‌کند.
نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی تصریح کرد: با توجه به تفاهمنامه‌ای که با وزارت علوم منعقد شد٬ رشته طناب‌زنی در مسابقات المپیاد ملی ورزش‌های همگانی از جایگاه خوبی برخوردار شده و دانشگاه بیرجند در بخش پسران حائز رتبه برتر شد و این حاکی از آن است که تمام افراد با وجود کمبود امکانات و بودجه می‌توانند در این گونه ورزش‌ها جهش بسیار خوبی را داشته باشند.
روحی با اشاره به توانمندی‌های ورزشی خراسان شمالی تاکید کرد:این استان با مدیریت مناسب هیات ورزش‌های همگانی توانسته یکی از استان‌های برتر در این زمینه باشد که این مهم تنها با تعامل با دستگاه‌های اجرایی و همچنین ارتباط خوب با عموم شهروندان حاصل می شود.
وی گفت: رئیس هیئت ورزش‌های همگانی خراسان شمالی به زودی به عضویت هیئت رئیسه طنابزنی کشور درآمده و با نگاه توسعه‌ای به مسائل ورزشی و به ویژه ورزش همگانی این استان نگریسته می‌شود.
سالانه 570 هزار نفر از جمعیت 863 هزار نفری خراسان شمالی تحت پوشش برنامه های هیات ورزشهای همگانی استان قرار می گیرند.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.