به گزارش ایرنا، محمدتقی ایرانی سه شنبه در نشست پشتیبانی سوادآموزی استان اظهار کرد: در صورت وجود بانک اطلاعات کامل از بی سوادان استان، می توان برای سواددار کردن افرادی که برای کار در خارج از استان به سر می برند، اقداماتی را انجام داد.
وی بر مشارکت دادن مردم و نهادهای غیر دولتی برای رسیدن به اهداف سوادآموزی در این استان تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا امور به مردم واگذار شود.
ایرانی با بیان اینکه رویکرد بر واگذاری هرچه بیشتر امور به بخش غیردولتی است اظهار کرد: حتی در امور امنیتی نیز باید برون سپاری انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: اکنون 99 درصد از فعالیت های سوادآموزی در استان برون سپاری شده و 29 موسسه در این زمینه همکاری دارند.
ایرانی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به آغاز سال تحصیلی در مهرماه گفت: تمام دستگاه های اجرایی دخیل، مکلف هستند تا بستر برای آغاز فعالیت های مدرسه فراهم شود و فضایی شاد و بانشاط در این مراکز حاکم شود.
وی افزود: دولت دستگاه ها را مکلف کرده تا در این زمینه پای کار باشند و ایمنی و شادابی برای حضور دانش آموزان در کلاس درس فراهم شود.
براساس نتایج سرشماری سال 95 در گروه سنی 10-49 سال، 508 هزار و 946 نفر از جمعیت این استان معادل 92/85 درصد باسواد هستند.

* دادن جایزه نوبل به دولت میانمار دهن کجی به آرمان های بشریت است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی به جنایات علیه مسلمانان میانمار اشاره و از سکوت مجامع بین المللی در این زمینه انتقاد کرد و گفت: مردم مسلمان میانمار به واسطه افراطی گری های بوداییان و دولت میانمار مورد ظلم واقع شده اند و این نسل کشی ها برای بشریت جای تاسف دارد.
وی گفت: نهادهای حقوق بشری برای کوچکترین مشکل در آمریکا و اروپا دنیا را خبردار می کنند و هیاهو و سروصدا راه می اندازند امروز در برابر نسل کشی مسلمانان در میانمار جایزه صلح نوبل هدیه می دهند.
وی دادن جایزه نوبل صلح به میانمار را دهن کجی به آرمان های بشریت عنوان کرد و گفت: این مایه تمسخر است که کسی که خون راه انداخته در سازمان ملل جایزه صلح دریافت می کند.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.