حضرتقلی حیدری شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه خرید تضمینی محصول جو از کشاورزان این استان از 15 خردادماه شروع شده بود اظهار کرد: کل مبلغ محصول خریداری شده به کشاورزان پرداخت شده است.
وی سطح زیر کشت جو آبی و دیم در سال زراعی جاری 39 هزار هکتارعنوان کرد و گفت: برآورد پیش بینی تولید محصول جو در این استان، امسال 56 هزار و 426 تن بوده است که به علت خشکسالی شدید و سرمازدگی پاییزه تولید این محصول بشدت کاهش پیدا کرد.
حیدری با بیان اینکه در سال گذشته 46 هزار تن محصول جو از کشاورزان این استان خریداری شد افزود: امسال هر کیلوگرم جو با افت مفید 3 درصد و افت غیر مفید 2 درصد، به مبلغ 10 هزار و 300 ریال خریداری شد که کشاورزان با قیمت مناسب جو را به بخش خصوصی و بازار فروختند.
مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: بیشترین سطح زیر کشت جو در این استان مربوط به شیروان با هشت هزار و 300 هکتار و بعد از آن اسفراین با 6 هزار و 850 هکتار است.
خراسان شمالی با بیش از 2 میلیون راس دام یکی از قطب های مهم دامپروری در کشور است که به علت خشکسالی های متوالی نیاز شدید به انواع علوفه و کنسانتره بویژه محصول دارد.
این استان 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و 500 هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی تولید می شود.
7186/6042
خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.