به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید مرتضی موسوی جاجرمی در خطبه های نماز جمعه امروز بجنورد مرکز استان خراسان شمالی با بیان اینکه هم اکنون 10 هزار یهودی در جمهوری اسلامی ایران زندگی می کنند، گفت: علاوه بر آن ها اقلیت های دینی دیگری نظیر مسیحیان در کمال امنیت رندگی می کنند و آن ها در مجلس نماینده هم دارند.
حجت الاسلام موسوی جاجرمی گفت: ما چند میلیون مسلمان در فرانسه و کشورهای اروپابی داریم که از کمترین حقوق شهروندی محروم هستند، نه تنها نماینده ای در مجلس ندارند بلکه گاهی به علت پوشش اسلامی با آنها برخورد می شود و آنها امنیت ندارند.
امام جمعه موقت بجنورد در ادامه گفت: مسلمان جنایت های انجام شده علیه مردم مظلوم یمن، سوریه، عراق و میانمار را که با حمایت های کشور آمریکا صورت می گیرد باید محکوم کنند و هم اکنون نباید سکوت کنیم.
وی افزود: رهبر حزب حاکم میانمار جایزه صلح نوبل، از آمریکا و اسرائیل اخذ کرده است در حالی که به دآستور وی مردم مظلوم میانمار را کشتار می کنند.
وی اضافه کرد: هم اکنون آمریکا، اسراییل و عربستان از این جنایت ها حمایت می کنند.
حجت الاسلام موسوی جاجرمی با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس و شروع سال تحصیلی با ایام محرم ابا عبدالله الحسین (ع) گفت: جوانان ما در هشت سال دفاع مقدس بهترین درس را از ملت حسینی گرفتند و دفاعی مقدس و با ارزش الهی را به جهانیان ارائه دادند و گاهی جان خود را برای نجات یک اسیر مجروح به خطر می انداختند.
وی اظهارامیدواری کرد که در دانشگاه ها، حوزه های علمیه و آموزش و پرورش، فرزندان ما متناسب با مکتب امام حسین(ع) تربیت و تحویل جامعه شوند.
حجت الاسلام موسوی جاجرمی با اشاره به شان نزول سوره مبارکه انسان اظهارکرد: این سوره در شان خانواده امام علی (ع) و انفاقی که این امام همام و خانواده اش در راه رضای خداوند برای ایتام و فقرا انجام دادند نازل شد و روز خانواده و تکریم بازنشتگان نامگذاری شده است.
وی گفت: ما مسلمان و شیعه حضرت علی (ع) هستیم و باید با شیوه زندگی این امام بزرگوار بیشتر آشنا شده و سبک زندگی ایشان را ادامه راه زندگانی خود قرار دهیم.
حجت الاسلام موسوی جاجرمی با بیان اینکه در خانواده های ما انسان های با ایمان تقویت می شود عنوان کرد: امروز خانواده مسلمانان بویژه کشورما هدف توطئه های دشمنان واقع شده است و آنها تا اندازی در این هدف خود موفقیت داشته اند، اما رمز پیروزی مردم ما این است که سبک زندگیشان به شیوه زندگی امام علی (ع) باشد.
ع 6042/ خبرنگار: سمیرا علی آبادی ** انتشار دهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.