سرهنگ جبرئیل هوشمند روز چهارشنبه در حاشیه سومین نشست هماهنگی شهرستانی برای برگزاری کنگره 12 هزار شهید آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیشمرگان کرد مسلمان و عشایر، شهدای دانش آموز، ایثارگران، روحانیون اهل سنت و تشیع، بانوان و اجلاسیه نهایی در طول برگزاری کنگره اجرا می شود.
وی با بیان اینکه برای برگزاری کنگره 21 کمیته استانی تشکیل شده است، اضافه کرد: تاکنون حدود 100 جلسه هماهنگی استانی برای هر چه بهتر برگزار شدن این برنامه فرهنگی و اجتماعی تشکیل شده است.
وی اظهار کرد: برپایی نمایشگاه فرهنگی و هنری با 80 غرفه در کنار تالار 6 هزار نفری ارومیه با موضوع های دفاع مقدس، تصاویر شهدا به صورت سه بعدی، ماکت های عملیات های مختلف، صحنه های جنگ تحمیلی، ادوات جنگی، تصاویر عملیات مبارزه با ضد انقلاب و معاندان نظام، شهدای ترور و مدافعان حرم، برگزاری تئاتر خیابانی و سرود از جمله بخش های مختلف این نمایشگاه است.
وی اضافه کرد: در این کنگره از مراجع عظام تقلید و فرماندهان عالی رتبه سپاه شرکت و سخنرانی می کنند.
امام جمعه مهاباد نیز در این نشست گفت: برای معرفی شهدا باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا غفلتی در این خصوص صورت نگیرد.
ماموستا ملاقادر سهرابی اظهار کرد: کسانی که در راه عزت کشور و حفاظت از ما شهید شده اند را باید بهتر بشناسیم.
وی همچنین در خصوص اهمیت برجام گفت: بهانه گیری های اخیر دشمن در مورد توافق برجام غیرمنطقی بودن آنها را نشان می دهد، برجام توافق بین المللی است و نباید آمریکا کارشکنی کند.
وی اضافه کرد: در خواست بازدید از مراکز نظامی ایران یک خواسته نامعقول و غیرمنطقی بوده و هیچ گاه به این هدف نخواهند رسید زیرا هیچ کشوری تاکنون نتوانسته است از مراکز نظامی خود آمریکا بازدید کند.
فرماندار مهاباد نیز در این نشست گفت: بزرگداشت شهدا از تکالیف ماست و باید شهدا را دقیق، هنرمندانه و متعهدانه معرفی کنیم.
ایرج شجاعی تاکید کرد: بر این اساس باید پیام شهیدان را برای حفظ ارزش ها به نسل های امروز و آینده منتقل کنیم.
وی اظهار کرد: اگر در خصوص شهدا و فرهنگ شهادت جریان سازی نکنیم و پای کار نباشیم در آینده مقابل دشمنانی که در کمین انقلاب برای ضربه زدن به آن هستند با مشکلات بزرگی مواجه خواهیم شد.
وی افزود: شهدای ایران در هشت سال دفاع مقدس شهدای مدافع از خاک کشورشان بودند و در مقابل متجاوزان دفاع کردند و این موضوع ارزش و جایگاه شهدای ما را در جهان در مقایسه با سایر جان باختگان جنگ های مختلف در دیگر کشورها نشان می دهد.
فرماندار مهاباد گفت: برخی کشورها در جنگ های جهانی و سایر جنگ ها که به عنوان متجاوز عمل کردند به سربازان جان باخته خود جایگاه بالایی قائل می شوند و در سالگرد های وقوع این جنگ ها با گرامیداشت سربازانشان یادمان ایجاد می کنند.
وی تاکید کرد: رزمندگان اسلام که در راه وطن و اسلام از عزت کشور دفاع کردند و مقابل متجاوزان ایستادند، قابل مقایسه با جان باختگان سربازان هیچ کشوری نیستند.
شجاعی بر انجام فعالیت های فرهنگی و هنری در زمینه معرفی شهیدان تاکید کرد و افزود: زبان هنر و فرهنگ تاثیرگذاری موثر و ماندگاری دارد.
فرمانده قرارگاه امام سجاد (ع) و سپاه شهرستان مهاباد نیز در این نشست هماهنگی کنگره گفت: 12 کمیته شهرستانی کنگره شهدای آذربایجان غربی در این شهرستان تشکیل شده است.
سردار دلاور رنجبرزاده اظهار کرد: تلاش می کنیم پیش از برگزاری کنگره و اجلاسیه شهدای پیشمرگ کرد مسلمان یادمان شهدای ترور در مهاباد رونمایی شود.
وی همچنین بر معرفی و شناساندن شهدا به نسل جوان به خصوص دانش آموزان و دانشجویان تاکید کرد.
آذربایجان غربی در طول هشت سال دفاع مقدس 12 هزار شهید سرافراز تقدیم انقلاب اسلامی کرده که از این تعداد 764 شهید مربوط به شهرستان مهاباد است.
شهرستان مهاباد با حدود 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
2093/3093 ** خبرنگار: پیمان پاکزاد ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.