محمد احمدی روز سه شنبه در حاشیه نشست هماهنگی برنامه های دفاع مقدس خاش به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کمیته ها در مباحث فرهنگی، آموزشی، دانش آموزی، دانشگاهی، بسیج، شهدا و ایثارگران، شهری، روستایی و عشایری، ورزش، اصناف، تدارکات و پشتیبانی، هماهنگی و اطلاع رسانی، امنیتی، نیروهای مسلح و غیره فعالیت دارند.
وی افزود: اجرای باشکوه و حماسی برنامه ها مورد توجه اعضای ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.
وی ادامه داد: این برنامه ها باید در شان شهدا و رزمندگان اسلام و با تکیه بر ترویج ارزش ها و فرهنگ دفاع مقدس اجرا شود.
وی بیان کرد: دیدار با خانواده های معظم شهدا، برپایی یادواره شهدا، نمایشگاه آثار و توانمندی های دفاع مقدس، عطرافشانی مزار شهدا، اجرای صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، برگزاری شب شعر با حضور راویان دفاع مقدس در مساجد و مدارس از جمله برنامه های محوری هفته دفاع مقدس در شهرستان خاش است.
وی ساخت سنگر، آذین بندی شهر و سردرب ادارات و نواختن زنگ ایثار برای نمایش دادن فرهنگ شهادت و تجلیل از رشادت های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال جنگ تحمیلی برشمرد.
مدیر بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس خاش نیز به خبرنگار ایرنا گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و کمک به حفظ و ترویج فرهنگ ناب دفاع مقدس سبب ترویج ارزش های اسلامی و انقلابی در کشور می شود.
علی سعدی اظهار داشت:جوانان برومند کشور در هشت سال دفاع مقدس سرافرازانه در مقابل دنیای کفر و استکبار ایستادند.
به گزارش ایرنا شماری از مدیران و مسئولان عضو ستاد گرامیداشت دفاع مقدس به بیان دیدگاههای خود در این رابطه پرداختند.
سی و یکم شهریور سال 1359رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد که تا سال 67 ادامه یافت.
به مناسبت بزرگداشت مجاهدت ها و ایثار رزمندگان ایران اسلامی، در تقویم رسمی کشورمان از سی و یکم شهریور تا ششم مهر به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310**3213 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی**انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.