حجت الاسلام والمسلمین جمال هادیان امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دماوند که با حضور نمازگزاران در مسجد جامع شهر برگزار شد به حوادث تلخ و دردناک میانمار اشاره و اظهار کرد: مردم میانمار بیش از سه قرن است که با مسالمت زندگی می کنند و تاریخ این کشور گواه آن دارد که استقلال آنان از استعمار، جانفشانی مسلمانان در برهه های مختلف بوده است.
امام جمعه شهرستان دماوند تصریح کرد: در نیم قرن اخیر پنجمین حمله دولت و ارتش میانمار به مسلمانان کشورشان را شاهد بودیم اما آخرین حمله بسیار وحشتناک، مشکوک و حاکی از یک برنامه ریزی از پیش تعیین شده بوده است.
حجت الاسلام هادیان بیان کرد: از جمله اهدافی که میتوان در این حادثه دید، ساختار صهیونیستی دولت و ارتش میانمار است و از سوی دیگر سکوت آمریکا، اروپا و سازمان ملل حکایت از این دارد که دست های پشت پرده نقشه هایی در سر دارند.
وی اظهار کرد: انجام این رفتارها کاملا طبیعی است زیرا می خواهند ذهن مردم را از شکست آمریکا، اسرائیل و عربستان در مقابل عراق، یمن ، لبنان و سوریه منحرف کنند و قصد های شوم دیگری نیز داشتند که به شکست مواجه شد.
این مقام مسئول بیان کرد: حدود یک ماه و نیم قبل گروهی از تکفیری های عربستان وارد محله آراکان شدند و عده ای از گروه بوداییان را کشتند و این بهانه را به دولت میانمار دادند تا چند هزار نفر از مردم مسلمان میانمار را بکشند و یک میلیون مسلمان را آواره کنند و پس از شکست در مقابل سوریه و عراق، آسیای دور را هدف قرار داده اند.
امام جمعه موقت شهرستان دماوند به بیان نکاتی از درس خارج فقه رهبر معظم انقلاب پرداخت و عنوان کرد: نخستین نکته ای که رهبر انقلاب در درس خارج فقه خود بیان کردند این بود که موضوع میانمار یک موضوع انسانی است و کشتار انسان با هر دین و مرام بدون گناه محکوم بوده و چرا امروز سازمان ملل سکوت کرده است؟
وی با بیان اینکه چرا کشورهای مسلمان اقدامی انجام نمیدهند؟ افزود: ما به حمایت از مظلومین چه مسلمان و چه غیر مسلمان و چه شیعه و سنی افتخار میکنیم که این درسی از پرتو عاشورا حسینی است و انشالله منتقم اصلی صاحب الزمان(عج) از این جنایت گران انتقام خواهد گرفت.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.