به گزارش ایرنا، محمدرضا صالحی چهارشنبه در دوازدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان اظهار کرد: این اعتبار تسهیلاتی به صورت تسهیلات یارانه دار به تعاونی ها پرداخت می شود.
و گفت: با توجه به اینکه در بحث ضمانت پرداخت این نوع تسهیلات مشکل خاصی وجود ندارد، انتظار می رود با این میزان اعتبار، تعاونی ها رونق بگیرند و میزان اشتغال در تعاونی ها بیشتر شوند.
وی افزود: امسال 200 میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی به صورت قرض الحسنه برای توسعه مشاغل خانگی پرداخت می شود و این نیز فرصت خوبی برای کمک به ایجاد مشاغل در این استان است.
وی تصریح کرد: سهم استان از تسهیلات مشاغل خانگی، پرداخت 15 میلیارد ریال اعتبار بود اما امسال به 200 میلیارد ریال افزایش یافته است.
استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: اقتصاد ایران بر سه بخش دولتی، بخش خصوصی و تعاون استوار است و در این زمینه تعاونی ها باید تلاش بیشتری داشته باشند تا سهم خود را از ایجاد اشتغال محقق کنند.
صالحی افزود: تعاونی های خراسان شمالی 1.4 درصد از تعداد تعاونی ها و 1.6 اعضای تعاونی های کشور را دارند اما به لحاظ ایجاد اشتغال تنها یک درصد از اشتغال ایجاد شده در تعاونی ها را به خود اختصاص داده اند.
وی خاطرنشان کرد: البته این میزان اشتغال ایجاد شده به نسبت جمعیت استان به کشور، مناسب است اما به لحاظ سهمی که از تعداد شرکت ها و اعضا دارد باید تقویت شود و سهم اشتغال بالا رود.
وی گفت: دولت امسال ایجاد 950 هزار اشتغال در سطح کشور را هدفگذاری کرده است و در این استان نیز امسال دست کم 10 هزار شغل خالص در دستگاه های اداری ایجاد می شود.
صالحی افزود: انتظار می رود بخش تعاون، دست کم 10درصد از میزان اشتغال زایی هدفگذاری شده را محقق کند.
استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: تقویت تعاونی ها کمک می کند تا اهداف در کوچک سازی دولت سریع تر محقق شود.
وی تصریح کرد: تعاونی ها در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی می توانند اهداف را به منصه ظهور برسانند.
وی با بیان اینکه امید می رود با تقویت تعاونی ها شاهد افزایش درآمد سرانه مردم در این استان باشیم خاطرنشان کرد: اکنون ضریب جینی در این استان از ضریب جینی در کشور پایین تر است و این نقطه قوت برای این استان است اما درآمد سرانه مردم استان در مقایسه با کشور پایین تر است و باید تلاش کنیم تا این درآمد سرانه بالاتر رود.
استاندار خراسان شمالی، انتخاب شهرستان راز و جرگلان به عنوان یکی از 10 تعاون شهر کشور و ایجاد 35 روستای تعاون محور را از اقدامات مهم برای تحقق اهداف بخش تعاون عنوان کرد.
صالحی اظهار کرد: براساس منویات رهبر معظم انقلاب در این استان، خراسان شمالی باید یکی از 10 استان برتر کشور مطرح شود و این هدف باید در افق 1404 محقق شود و در دولت دوازدهم مقدمات رسیدن به این فراهم می شود تا با ارتقای شاخص های توسعه، این استان به عنوان 10 استان برتر کشور معرفی شود.
10 تعاونی برتر و 6 تعاونی شایسته تقدیر در این جشنواره تجلیل شدند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.