به گزارش ایرنا علی قربانی یکشنبه در همایش علمی که با حضور پروفسور مجید سمیعی برگزار شد، اظهار کرد: هم اکنون بستر توسعه و افزایش خدمات رسانی در بخش درمان با افتتاح دو بیمارستان امام حسن (ع) در بجنورد و آیت الله هاشمی رفسنجانی در شیروان فراهم شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه سرانه بهداشتی کشورمان حتی از کشورهای آفریقایی نیز پایین تر است گفت: دولت و مجلس باید منابع پایدار برای بخش های پزشکی کشور تعریف کنند.
این نماینده مجلس گفت: از نظر سرانه بهداشتی در دنیا جزو کشورهای متوسط رو به پایین هستیم، هزینه کرد در حوزه بهداشتی بسیار پایین است.
وی با بیان اینکه سرانه بهداشتی بسیاری از کشورها بالا است افزود: با وجود این مشکلات کشورمان از لحاظ پزشکی جزو 10 کشور برتر دنیا است اما هم اکنون در حوزه امکانات و زیر ساخت ها مشکل داریم.
وی اظهار کرد: با وجود اینکه اعتبارات جاری کشور بیش از اعتبارات عمرانی است اما هم اکنون در حوزه جاری نیز مشکلات زیادی داریم که باید برای حوزه پزشکی که بخش حاکمیتی است در این خصوص ردیف هایی تعریف شود.
قربانی اظهار کرد: در حوزه اعتبارات جاری نیز نسبت به بسیاری از کشورها حتی کشورهای آفریقایی بسیار پایین هستم.
نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی بر طرح تحول سلامت تاکید کرد و افزود: این طرح باعث ارتقای شاخص های بهداشتی در زمینه های مختلف در سطح کشور و همچنین این استان شد.
پروفسور مجید سمیعی از روز شنبه در سفری دو روزه برای دیدار با اساتید، دانشجویان، مردم و نخبگان استان خراسان شمالی وارد بجنورد شده است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.