به گزارش یکشنبه ایرنا دکتر ابراهیم گلمکانی در همایش دانشجویان، نخبگان و دانش آموزان این استان که با حضور پروفسور مجید سمیعی برگزار شد اظهار کرد: محور این همایش جوانان و دانشجویان هستند تا ارتباط قلبی با پرفسور سمیعی برقرار کنند و با حضور ایشان روح خود باوری در بین جوانان زنده خواهد شد.
وی با بیان اینکه در گذشته دانشمندان و نخبگان بزرگی در حوزه های مختلف در ایران بوده اند افزود: این افختار باید همچنان باشد و در دنیا از این نظر باید سرآمد باشیم.
وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر به دلایل مختلف از جمله کمبودها در زمینه علم کمتر پیشرفت داشته ایم افزود: اما هم اکنون آرام آرام این رویه تغییر کرده است، دوباره جایگاه واقعی خود را در جهان باید پیدا کنیم که این امر با تلاش مضاعف نخبگان، محققان و دانشجویان میسر خواهد شد.
وی بر تقدیر و تجلیل از پیران و نامداران کشور در حوزه های مختلف علمی نیز تاکید کرد و افزود: جایگاه علم و خدمت در این راستا بسیار مهم است باید دانشمندان و نخبگان را گرامی بداریم.
وی در بخش دیگری از سخنانش اشاره به روابط اجتماعی پروفسور سمیعی در حوزه های مختلف کرد و افزود: ایشان در تمامی حوزه ها سرآمد هستند، در اخلاق و حرفه نگاه اجتماعی دارند.
وی با بیان اینکه باید در تمامی حوزه ها نگاه اجتماعی داشته باشیم افزود: پروفسور سمیعی کتاب های زیادی نوشته اند، مقالات زیادی از ایشان منتشر شده اند و دستاورد های بزرگی علم در حوزه مغز و اعصاب داشته اند، دانشجویان زیادی در این راستا تربیت کرده اند.
وی گفت: پروفسور سمیعی حوزه جراحی مغز و اعصاب در جهان را ارتقا داده اند، ایشان در این زمینه دستاورد های زیادی دارند.
وی اظهار کرد: در سال های اخیر 45 هزار مقاله در ایران به چاپ رسیده است که نسبت به سال گذشته 18 درصد رشد داشته است، از خراسان شمالی نیز در این مجموعه مقاله بوده که باعث رشد علمی کشور شده است.
دکتر گلمکانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه استان در بین ۲۰ هزار دانشگاه علوم پزشکی رتبه 4500 را دارد گفت: در بیشتر شاخص ها در حوزه پزشکی، درمانی در این استان رشد داشته ایم.
وی با بیان اینکه در حوزه علوم پزشکی در طرح تحول سلامت در این استان در شاخص های مختلف رشد داشته ایم افزود: طرح تحول سلامت باعث تحول در زطیر ساخت ها در این استان شده است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.