مهناز تسنیمی روز شنبه در حاشیه برگزاری مسابقات ژیمناستیک دانش آموزان دختر سراسر کشور به میزبانی استان البرز در گفت و گو با ایرنا، افزود: در4 سال گذشته رشته های ورزشی به صورت تخصصی در بین دانش آموزان روند رو به رشدی از نظر کمیت و کبفیت داشته است.
وی اظهار کرد: دانش آموزان در داخل همه مدارس کشور شاهد اجرای طرح های مختلف ورزشی از جمله مسابقات ورزشی، حیاط پویا، مدرسه قهرمان و... هستند که این روند نشان دهنده توجه به امر ورزش در مدارس است .
وی بیان کرد: با وزارت آموزش و پرورش در چند سال اخیر ، این طرح ها ی مهم از سوی معاونت تربیت بدنی و سلامت در مدارس کلید خورده است .
دبیر فدراسیون دانش آموزی کشور از استعدادیابی و نخبه پروری به عنوان اهداف و شاخص های مهم برنامه های ورزش دانش آموزی در کشور یاد و خاطر نشان کرد: اکثر رشته‌های ورزشی می‌توانند در سطح مدارس فعالیت داشته باشند اما این مهم در تعامل با سازمان‌ها و دستگاه‌های برون سازمانی امکان پذیر است.
تسنیمی تصریح کرد: شرایط سنی مسابقات دانش‌آموزی با فدراسیون ملی همسان سازی شده است تا ضمن استفاده از ظرفیت این مجموعه از موازی‌کاری نیز جلوگیری شود.
وی اضافه کرد: همه تلاش ما این است که مسابقات ورزشی در یک فضای آموزشی و تربیتی برگزار شود.
وی ادامه داد: به منظور ایجاد انگیزه در دانش آموزان، تیم‌های ورزشی که در سطح مسابقات شهرستانی و منطقه‌ای حائز مقام شوند ،برای شرکت در مسابقات کشوری و بین المللی مورد حمایت قرار می گیرند.
وی تاکید کرد: مسابقات ژیمناستیک دانش آموزی در تابستان 96 به میزبانی استان البرز در حال اجراست که خوشبختانه این دوره از مسابقات در سطح بالایی در حال برگزاری است.
مسابقات ژیمناستیک دانش آموزان دختر و پسر سراسر کشور از یکم تا 17 شهریور ماه به میزبانی استان البرز در حال برگزاری است .
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.