به گزارش ایرنا معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر در این آیین اظهار کرد: در جامعه کنونی که در دوره های سخت آسیب های اجتماعی قرار داریم، ورود اساتید دانشگاه ها در علوم مختلف بسیار حایز اهمیت است.
عبدالعظیم رضایی گفت: امروز جامعه ما و جامعه جهانی هر آنچه دستاورد ارزشمند و مثبت برای پیشرفت و اعتلای خود داشته اند، همه حاصل علم، کمال و تخصص بوده است.
وی هرگونه کاستی و عقب ماندگی را حاصل جهل و نادانی دانست و افزود: با وجود اینکه عالمان زیادی در رشته ها و تخصص های مختلف داریم، اما کمتر از منافع آنها بهره برده ایم، در حالیکه باید از همه ظرفیت ها برای مبارزه با جهل استفاده کنیم.
وی عالمان، نخبگان و استعدادهای سرشار علمی را سرمایه های اصلی کشور دانست و بیان کرد: در کنار علم، معرفت، کمال، صداقت و اخلاص که به ویژه در روستاها و شهرستان ها بسیار فراوان است، باید از این سرمایه ها بهره گرفته و آنها را پرورش دهیم.
رضایی خطاب به استعدادهای برتر علمی شهرستان تاکید کرد: شما باید پیام این نشست ها و آیین ها را درک کرده و تلاش بیشتری برای کسب علم داشته باشید.
وی ملایر را در زمینه دارا بودن شخصیت ها و نخبگان علمی در کشور و پرورش استعدادها سرآمد دانست و افزود: در حال حاضر ملایر در آستانه جهش در حوزه های مختلف است و در این زمینه باید از توان و ظرفیت نخبگان استفاده کنیم.
فرماندار ویژه ملایر به برگزاری نخستین جشنواره ملایر، شهر ملی مبل و منبت از 15 تا 24 شهریور ماه اشاره کرد و ادامه داد: ثبت ملایر به عنوان شهر ملی مبل و منبت یکی از توفیق های این شهرستان است که می تواند رخدادهای مهمی را برای آینده ملایر رقم بزند.
رضایی گفت: هم اکنون تیزرهای تبلیغاتی این جشنواره از شبکه های مختلف رسانه ملی آغاز شده و این فرصت مناسبی است تا با ورود مهمانان و گردشگران به این شهرستان، ظرفیت ها و پتانسیل های آن را معرفی کنیم.
وی همچنین به اخذ مجوز راه اندازی رادیو شهری ملایر اشاره و از تلاش افرادی که برای اعتلای فرهنگی، اجتماعی، علمی و اقتصادی و توسعه شهرستان در تمامی زمینه ها همت می کنند، تقدیر کرد.
امام جمعه ملایر نیز هدف از برپایی آیین تجلیل از استعدادهای درخشان و نهفته در دل این مرز و بوم را به فعلیت رسیدن این استعدادها عنوان کرد و افزود: دانش آموزان باید بدانند که همچون آینده درخشان و عظمت علمی در انتظار آنها است.
حجت الاسلام محمدباقر برقراری عالمان دینی و نخبگان و استعدادهای درخشان را تابلوی راهنما برای زندگی عزت بخش دانست و گفت: اینها انسان هایی هستند که اگر نبودند، یک خلاء بزرگ علمی در این کشور مشهود بود.
وی حمایت و پرورش استعدادها و تجلیل از نخبگان علمی را وظیفه ای مهم بر دوش مسئولان برشمرد و تاکید کرد: نباید بگذاریم این استعدادهای بالقوه در پیچ و خم زندگی به فراموشی سپرده شوند.
حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه کسب هرگونه پیشرفت و توسعه ای در کشور در سایه تعهد و تخصص بوده، ادامه داد: باید مغزهای متفکر در کشور بمانند و کشور را بسازند، این یک رسالت است.
وی اظهار کرد: مغزی که بماند و خرابه ها را به بوستان و گلستان تبدیل کند، این یک مغز سازنده است و جوانان از همان دوران نوجوانی با عرق دینی و ملی و با تمام وجود برای ساختن کشور سرمایه گذاری کنند.
وی همچنین علم را لازمه استقلال در تمامی زمینه ها دانست و ابراز امیدواری کرد: در پرتو این آیین ها و تجلیل ها یک بارقه امید و انگیزه های بسیار بالایی ایجاد شود تا بتوانیم کشور را به قله های رفیع مرجعیت علمی در ابعاد مختلف برسانیم.
یکی از چهره های ماندگار کشور و بانی برگزاری دومین آیین تجلیل از استعدادهای برتر علمی روستاهای ملایر نیز هدف از این آیین را تقدیر و تشویق از استعدادهای برتر علمی در روستاهای ملایر دانست و گفت: این اقدام را برای یک الگوسازی مثبت در سطح شهرستان و کشور آغاز کردیم.
دکتر حسن آقاجانی بیان کرد: در صدد هستیم با ثبت ان جی او به شکل بورسیه کردن از نخبه های روستایی و مناطق محروم را حمایت کنیم تا بتوانند ادامه تحصیل دهند.
وی با بیان اینکه ملایر و روستاهای آن زادگاه عالمان و نخبگان بزرگی است، افزود: امروز راه ما از علم، دانش و تلاش می گذرد و جز این مسیر راهی برای آینده خود و فرزندانمان نداریم.
این جراح و متخصص قلب و چهره ماندگار کشوری همچنین با تقدیر از زحمات و تلاش های ماندگار دکتر احمدی در زمینه های علمی و فرهنگی، گفت: تقوا، جهاد و علم معیارهای فضیلت و برتری انسان است که باید مورد توجه قرار دهیم
در دومین آیین تجلیل از استعدادهای برتر روستاهای شهرستان ملایر که چهره های ماندگار کشوری همچون آیت الله احمدی، آیت االه محقق داماد و دکتر حسن آقاجانی حضور داشتند، 164 تن از استعدادهای برتر تجلیل شدند.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
2087/7528
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.