سید محمد موسوی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد :یک بهله عقاب صحرایی که از ناحیه بال دچار آسیب دیدگی شده بود توسط یکی از شهروندان دوستدار حیات وحش تحویل اداره محیط زیست جاجرم شد.
وی افزود: پرنده مذکور بعد از چند روز تیمار و بهبودی توسط محیط بانان و همیاران محیط زیست در طبیعت پارک ملی ضامن آهو رها سازی شد.
به گزارش ایرنا عقاب صحرایی پرنده شکاری از تیرهٔ عقابیان است. این پرنده در ایران نیز به صورت مهاجر یافت می‌شود و از پرندگانِ حفاظت شده است. این پرنده 75 سانتیمتر طول دارد. پرنده بالغ به رنگ قهوه ای تیره، با پوشش متنوع زیربال ، شبیه قسمت های دیگر بدن یا کمرنگ تر از ان دیده می شود . زیر بال یکدست و بل پرهای پروازی کمرنگ تر یا پرنگ تر از ان ، و نوار های تیره پهن در حاشیه انتهایی بالها، که حاشیه سرشانه و پیش بال تیره رنگ است دیده می شود.
زیستگاه : این پرنده در نواحی باز و استپ های نیمه بیابانی و کوهپایه ها ، نزدیک تالاب ها ، و نزدیک زباله دانی شهرهای درون بیابان به سر می برد.
بخشی از محدوده امن پناهگاه حیات وحش میاندشت با مساحت تقریبی 16,000 هکتار به پارک ملی ارتقاء و به نام پارک ملی ضامن آهو در روزنامه رسمی کشور به ثبت رسید
. پارک ملی ضامن آهو بخشی از محدوده امن پناهگاه حیات وحش میاندشت با مساحت تقریبی 16,000 هکتار است که در سال 92 به پارک ملی ارتقاء یافت .
شهرستان ستان 35 هزار نفر جمعیت در 150 کیلومتری جنوب بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد./7189خبرنگار: بتول صارمی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.