به گزارش ایرنا، محمود دلپسند روز شنبه در همایش ملی انگور در بجنورد اظهار کرد: همچنین در این دولت واحد های راکد در بخش کشاورزی در این استان از 21 درصد به 14 درصد کاهش یافت.
وی افزود: در چهار سال گذشته یکهزار و 376 پروژه در بخش های مختلف با 18 هزار و 600 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
وی اظهار کرد: در حوزه صنعت نیز در چهار سال گذشته 75 واحد ایجاد شد که در این حوزه 23 درصد رشد داشته ایم، تعداد صنایع راکد نیز از 31 درصد به 21 درصد کاهش یافت.
دلپسند در بخش دیگری از سخنانش سنتی بودن را یک مشکل اساسی در حوزه کشاورزی عنوان کرد و گفت: هزینه تولید در این حوزه بالا است و این بخش اقتصادی نیست.
وی بر فراهم کردن بازار در حوزه کشاورزی تاکید کرد و گفت: در سال های گذشته بازار پاکستان را داشتیم اما به دلیل مشکلاتی این محصول از استان صادر نشد.
دلپسند بر توسعه باغ ها در استان بویژه در اراضی شیب دار تاکید کرد و گفت: باید به دنبال رفاه اجتماعی باشیم که در این راستا توسعه باغ های انگور از جایگاه خاصی برخوردار است چرا که بیش از 18 هزار هکتار از اراضی باغی استان تاکستان است که سالانه بیش از 185 هزار تن محصول تولید می شود.
وی با بیان اینکه این استان قطب تولید انگور است افزود: باید این پتانسیل در استان تقویت شود که مهم ترین کار اقتصادی کردن حوزه کشاورزی است.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.