به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز شنبه همزمان با سومین روز از هفته دولت در مراسم افتتاح شرکت قارچ کشت اورامان سبز شهرستان سروآباد اظهار کرد: این میزان افزایش تولیدات و محصولات کشاورزی در استان نشان دهنده برنامه ریزی های دقیق و درست، تلاش مردم، کشاورزان و بهره برداران این بخش، همت مسئولان و حمایت موسسات حمایتی از جمله بانک های عامل از بخش کشاورزی است.
وی افزود: این ظرفیت بسیار خوب در بخش کشاورزی استان کردستان همچنان قابل افزایش است و هم اکنون طرح توسعه باغات دیم که یک ظرفیت جدید است در سطح استان در حال اجرایی شدن است که می تواند باعث اشتغالزایی بیشتر و افزایش محصولات تولیدی بخش کشاورزی شود.
استاندار کردستان اضافه کرد: ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار خوبی در استان کردستان در تمام بخش های کشاورزی از جمله زراعت، باغداری، دامداری، پرورش طیور و شیلات وجود دارد که توجه بیشتر به این بخش ها می تواند به توسعه استان منجر شود.
زاهدی به بخش تولید قارچ در مناطق مختلف این استان اشاره کرد و یادآور شد: در استان کردستان 2 هزار و 500 تن قارچ تولید می شود که معادل 2 درصد تولید قارچ کشور است که نیمی از این میزان تولید مربوط به واحدهای فعال در شهرستان سروآباد است.
وی گفت: ما می توانیم زنجیره کامل صنعت قارچ را در استان کردستان داشته باشیم یعنی قبل و بعد از تولید قارچ، چون از نظر ما قارچ نباید یک کالای نهایی باشد بلکه باید به همراه آن تولیدات و فرآوری های بعدی را نیز داشته باشثم تا ارزش افزوده بیشتری نصیب تولید کنندگان و کشاورزان استان شود.
زاهدی به تولید سالانه یک هزار و 200 تن قارچ دکمه ای در شرکت قارچ کشت سبز اورامان سروآباد نیز اشاره کرد و افزود: این میزان تولید نشان دهنده این است که امکان سرمایه گذاری بیشتر برای تولید این محصول وجود دارد و می تواند پایه ای برای توسعه کشاورزی مدرن در شهرستان سروآباد و دیگر مناطق استان کردستان باشد.
به گزارش ایرنا، شرکت قارچ کشت سبز اورامان بزرگترین کارخانه تولید قارچ و کمپوست استان کردستان است که روز شنبه با حضور استاندار کردستان، معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی، مسئولان استانی و شهرستانی در روستای قلعه جی از توابع شهرستان سروآباد به بهره برداری رسید.
این کارخانه با ظرفیت تولید سالانه یک هزار و 200 تن قارچ دکمه ای یک درصد از تولید قارچ کشور را به خود اختصاص داده است که در سال 92 عملیات اجرایی آن اغاز و در سال 95 به پایان رسید.
این واحد تولیدی با سطح زیر کشت 11 هزار و 700 مترمربع در هر دوره به صورت مستقیم برای 50 نفر و به صورت غیر مستقیم برای 400 نفر ایجاد اشتغالزایی می کند.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز مشتک با کشور عراق دارد.
خبرنگار: فرزاد آداک ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.