به گزارش ایرنا مجید پورعیسی شنبه شب در نشست کمیته برنامه ریزی و اقتصاد مقاومتی اسفراین اظهار کرد: بیش از سه هزار میلیارد ریال دیگر هم تا پایان شهریور تخصیص خواهد یافت و بدین ترتیب پرونده مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان بسته خواهد شد.
وی کل اعتبارات استان در سال جاری را بدون احتساب اعتبارات سفر رهبری و بدون اعتبارات ملی هفت هزار میلیارد ریال دانست.
پورعیسی گفت: از سال 91 تاکنون 1400میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رهبری در استان محقق شده است که تخصیص این میزان اعتبارات زیرساخت های استان را متحول کرده و انتظار داریم این روند تداوم داشته باشد.
وی افزود: از 1700میلیارد تومان اعتبارات سفر رهبری به استان خراسان شمالی 1400میلیارد تومان محقق شده و 300میلیارد تومان باقی مانده است.
وی با بیان اینکه در حوزه اقتصادی، استان از اعتبارات سفر رهبری توفیق چندانی نداشته است، افزود: به علت نرخ بالای تسهیلات استقبال چندانی از این اعتبارات نشده است.

*مدیران منابع جدید خلق کنند
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید براین که مدیران باید در بخش اجرای اعتبارات قوی وارد شوند، گفت: مدیران باید منابع جدید برای توسعه شهرستان ها خلق کنند.
پورعیسی افزود: مدیرانی که فقط اعتبارات اختصاص یافته را هزینه کنند و برای خلق منابع جدید تلاشی نکنند تاثیری در توسعه شهرستان ها نخواهند داشت.
وی با اشاره به تاکید مسئولان نظام بر تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: در بحث پروژه ها با رویکرد اقتصاد مقاومتی باید پروژه های اثرگذار عملیاتی شود.

* گردشگری، صنایع تبدیلی و حمل و نقل اولویت های توسعه اسفراین
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی با تاکید بر اجرای طرح بر اساس آمایش سرزمین گفت: اولویت توسعه بر اساس مطالعات آمایش سرزمینی برای شهرستان اسفراین صنایع تبدیلی وابسته به فلزات اساسی، زیرساخت های گردشگری و زیرساخت های حمل و نقل است که باید در اولویت کارها قرار گیرد.
پورعیسی از مدیران شهرستان خواست برای توسعه شهرستان نگاه خود را نگاه توسعه ای شهرستان و فرا شهرستانی کنند و از توجه صرف به حوزه خود بپرهیزند.
شهرستان 120هزار نفری اسفراین در 60کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد.
7189/ 6042 خبرنگار: بتول صارمی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.