محمد رضایی شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه عمده قراردادهای چغندرقند این استان مربوط به کارخانه قند شیروان است، گفت: هم اکنون کشاورزان محصول دیگری کشت کرده اند زیرا که زمین های آنان در اثر خسارت ارزش سرمایه گذاری و کار در این محصول را ندارد.
وی همچنین با بیان اینکه چغندر قند سبد حمایتی کارخانجات قند است افزود: بذر، کود، سم، کاشت و داشت و قراردادهای محصول چغندر قند با سازمان جهاد کشاورزی است.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسن شمالی گفت: امسال 2 هزار و 650 هکتار از کشتزارهای این استان زیر کشت چغندر قند بهاره رفته است که پیش بینی می شود از این میزان سطح 90 هزار تن محصول برداشت شود.
به گفته وی کشت چغندرقند بهاره در خراسان شمالی از اردیبهشت ماه و برداشت آن از 15 مهر ماه شروع می شود که تا آخر آذرماه ادامه دارد.
آفت کارادرینا در استان عمدتا به محصولات که با تاخیر کشت می شود از جمله پیاز، سیب زمینی، چغندر قند، یونجه، گوجه و... ظاهر می شود و خسارت وارد می کند.
یک حشره از آفت 1500 عدد تخم گذاری می کند و میزان جفت گیری و زاد و ولد این حشره بالا و همه چیز خوار است که هم اکنون مبارزه با این آفت در سطح مزارع کل استان از هفته قبل شروع شده است.
مراجعه به سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : http://www.irna.ir/nkhorasan
با عضو شدن در کانال تلگرامی خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : https://t.me/irnabojnurd
با فالو کردن آدرس صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام به آدرس: https://www.instagram.com/irnabojnurd
هم چنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به آدرس https://t.me/irnaBOJ تلگرام کنند.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.