به گزارش ایرنا، یحیی نیکدل روز چهارشنبه در همایش بزرگداشت سالروز صنعت و معدن اظهار کرد: در حرف ها تاکید زیادی بر ارتباط صنعت و دانشگاه شده است اما در عمل در این باره موفق عمل نشده است.
وی با تاکید بر اینکه تولید و صنعت نیاز به علم و دانش دارد افزود: بر این اساس این همایش در دانشگاه برگزار شده است تا بتوانیم گامی برای تقویت این رابطه برداریم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی اظهار کرد: برای رسیدن به موفقت در حوزه تولید و اشتغال راهی جز همراهی با سیاست های دولت و وفاق مسئولان با یکدیگر نیست.
وی در بخش دیگر سخنان خود به طرح کارورزی اشاره کرد و گفت: در این طرح دانش آموختگان به مدت چهار تا 6 ماه فعالیت دارند و این طرح مشمول قانون کار و تامین اجتماعی نمی شود.
نیکدل درباره حمایت های دولت برای به کارگیری کارورزان گفت: کارفرماهایی که کارورزان را به کار بگیرند از پرداخت حق بیمه سهم خود به مدت 2سال معاف می شوند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی نیز در این همایش، اخذ تسهیلات اعتباری را از مشکلات صنعت کاران عنوان کرد.
محمد صمدی اظهار کرد: افزایش هزینه های تولید ناشی از افزایش نرخ تورم از دیگر چالش های تولید کنندگان بخش صنعت است.
وی خاطرنشان کرد: هزینه تامین مواد اولیه نیز افزایش داشته و به دنبال آن، هزینه های تمام شده تولید بالا رفته و این مشکلات سبب شده است تا برخی از واحد ها کمتر از ظرفیت فعالیت داشته باشند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ایران در تولید برخی محصولات همچون آلومینا، فولاد، مس، سیمان و محصولات پتروشیمی در ردیف کشورهای شاخص دنیا قرار دارد.
وی صنعت را نیروی محرکه اقتصاد عنوان کرد و افزود: شتاب بخشیدن به رشد و توسعه صنعت می تواند خیلی از مشکلات را حل، درآمدزایی را افزایش و کمبودها را جبران کند.
وی با اشاره به اینکه رونق بخش صنعت و معدن نقش زیادی در در کسب درآمد مردم در جامعه دارد گفت: باید تلاش کنیم تا جایگاه استان را در شاخص های اقتصادی ارتقا دهیم.
صمدی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه توسعه صادرات در بخش صنعت و معدن می تواند ارزش افزوده بالایی برای کشور داشته باشد اظهار کرد: امید است با برنامه ریزی مناسب بتوانیم از ظرفیت های استان برای توسعه صادرات استفاده کنیم.
رئیس خانه صنعت و معدن خراسان شمالی نیز در این همایش از اجرای نادرست قانون مالیات بر ارزش افزوده انتقاد کرد و گفت: دوگانگی در دریافت مالیات بر ارزش افزوده مشکل بزرگ تولیدکنندگان است.
امید حیدریان اظهار کرد: اکنون مالیات بر ارزش افزوده از همه تولیدکنندگان به طور یکسان دریافت نمی شود و برخی تولیدکنندگان که به صورت زیر زمینی فعالیت دارند و محصول خود را در بازار عرضه می کنند به راحتی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده فرار می کنند.
حیدریان تصریح کرد: تولیدکننده ای که هزینه های مالیات را پرداخت می کند، در بازار توان رقابت را از دست می دهد زیرا اکنون پرداخت هزینه مالیات بر ارزش افزوده، تفاوت هزینه ها را تا 9 درصد می رساند و این به شدت به ضرر تولیدکننده ای است که این هزینه را پرداخت کرده است. است.
حیدریان اظهار کرد: در اجرای درست قانون دریافت مالیات، مصرف کننده نهایی باید مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کند اما در شرایط کنون، مالیات بر ارزش افزوده از تولید کننده دریافت می شود.

*** سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185/ 1744 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.