غلامحسین ساقی جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اکنون 30 درصد از یکهزار و 500 کیلومتر شبکه و خط انتقال آب در شهرهای استان فرسوده است.
وی با بیان اینکه در اجرای طرح های نوسازی شبکه ها بامشکل کمبود اعتبار روبه رو هستیم گفت: باید شرایطی فراهم شود که بخش خصوصی در این باره وارد عرصه شود.
ساقی خاطرنشان کرد: در وضعیت کنون، میزان درآمدهای حاصل از فروش خدمات به هیچ عنوان با هزینه های این شرکت همخوانی و تطابق ندارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی تصریح کرد: این شرکت برای تولید و تحویل هر مترمکعب آب، 10 هزار ریال هزینه می کند اما تنها سه هزار ریال از این رقم از مشترکان دریافت می شود.
وی با بیان اینکه فعلا برنامه ای برای افزایش تعرفه ها وجود ندارد گفت: قانونگذار به شرکت آب و فاضلاب اجازه داده تا با رایزنی با شورای شهر اسلامی به عنوان قانونگذار محلی، نسبت به جبران بخشی از هزینه ها مبادرت ورزد.
ساقی تصریح کرد: افزایش میزان آب بهای درج شده در قبوض مشترکان در قالب ماده هفت به شورای شهر بجنورد پیشنهاد شد اما با آن موافت نشد.
وی افزود: از شورای اسلامی شهر انتظار می رود در این باره با شرکت آب و فاضلاب همکاری داشته باشند تا بتوانیم با تامین منابع بیشتر به اصلاح شبکه های فرسوده سرعت دهیم.
به گفته وی در سال 95 تنها 80 میلیارد ریال برای اصلاح شبکه های فرسوده استان مصوب شد که از این میزان تنها 31 میلیارد و 700 میلیون ریال معادل 39 درصد از اعتبار مصوب، تزریق شده است.

* ضریب تعرفه آب بها در خراسان شمالی پایین است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه ضریب تعرفه آب بها در این استان پایین است گفت: این امر سبب شده تا درآمدهای این شرکت پایین باشد و کفاف هزینه ها را نداشته باشد.
وی تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی جزو سه شرکت ارزان فروش در میان شرکت های آب و فاضلاب استان های کشور است.
ساقی گفت: ضریب تعرفه آب بها در بجنورد 1.02 است و این رقم در شیروان و اسفراین 0.65 و در سایر شهرها 0.63 است.
تعداد مشترکان این شرکت 180 هزار مشترک است که گفته می شود سالانه 23 درصد به آن ها اضافه می شود.
استان 873 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.