به گزارش ایرنا، هادی قوامی روز پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار کرد: باید بررسی بیشتری در این باره انجام و تخلفات احتمالی و کم کاری های پیمانکاران در این باره مشخص شود.
وی با تاکید براینکه نباید از این امر که مدرسه ای که در دو سال گذشته ساخته شده اکنون با زلزله 5.7 ریشتری خسارت می بیند به سادگی گذشت گفت: متاسفانه بعضا در ساخت و ساز ها شاهد تبانی مسئولان و پیمانکاران طرح هستیم و نتیجه آن غیراستاندارد ساخته شدن بنا و هدر رفتن سرمایه هایی است که در پروژه ها هزینه می شود.

* 1000 میلیارد ریال اعتبار برای آموزش و پرورش خراسان شمالی
قوامی در بخش دیگر سخنان خود به حمایت از آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: امسال یک درصد از اعتبارات موسسات مالی و شرکت های وابسته به دولت به آموزش و پرورش اختصاص پیدا می کند و بر این اساس سهم خراسان شمالی از محل این اعتبار، تزریق یکهزار میلیارد ریال اعتبار به آموزش و پرورش است.
وی افزود: تلاش داریم تا سازمان برنامه و بودجه این مبلغ را به طور کامل به استان تزریق کند.

* تجاری سازی فضای آموزشی
رئیس مجمع نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی درباره زمین های تجاری در آموزش و پرورش بر اساس قانون بودجه سال 96 گفت: توصیه می شود در این زمینه پیش از اقدام، مطالعه ها و بررسی های مورد نیاز انجام شود تا در اقدام ها دچار اشتباه نشویم.
وی اظهار کرد: در تجاری سازی فضای آموزشی به دنبال دست یابی به منابع پایدار برای آموزش و پرورش هستیم اما باید تبعات احتمالی این طرح و متضرر شدن دیگران از این تصمیم نیز باید مد نظرباشد.

* تصمیم ها نباید مکانیکی باشد
قوامی در بخش دیگر سخنان خود از نبود مطالعه در انجام اقدام ها و برخی تصمیم گیری ها انتقاد کرد و گفت: نباید تصمیم گیری ها به صورت مکانیکی باشد.
وی درباره انتقاد یکی از معاونت های آموزش و پرورش مبنی بر وجود برخی ممانعت ها برای تجمیع کلاس ها گفت: این ممانعت ها که گفته می شود از طرف امام جماعت و یا امام جمعه است، صدای جماعت است و باید به آن توجه شود.
رئیس مجمع نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آموزش و پروش در تجمیع کلاس ها به دنبال کاهش هزینه ها است اما برای کاهش هزینه ها نمی توان یک سیاست واحد را در همه مناطق اجرا کنیم بلکه باید بررسی و مطالعه انجام شود که در کجا امکان اتخاذ کدام تصمیم وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه توسعه شبانه روزی ها، توسعه حمایت از سرویس مدارس روستایی و برون سپاری سه راه کار برای کاهش هزینه های آموزش و پرورش است گفت: برای تصمیم گیری باید مطالعه بیشتری انجام شود.

* حمایت از دولت
قوامی به نتایج انتخابات اشاره کرد و گفت: همه باید برای توسعه کشور و دستیابی به اهداف نظام از دولت منتخب حمایت کنند.
وی با بیان اینکه باید در عمل باید شاهد همدلی و هم افزایی درجامعه باشیم افزود: برای این حرکت توسعه ای که در کشور شروع شده است، تداوم پیدا کند باید رفاقت در جامعه شکل گیرد.

* تاکید بر ارتقای بهره وری
رئیس مجمع نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: در بوجه سال 96 و در برنامه ششم توسعه و قوانین الحاقی مصوب در مجلس، تلاش شده است که ازمنابع محدود بهترین و بیشترین بهره برداری انجام شود.
وی با بیان اینکه باید بهره وری در اقتصاد را بالا ببریم تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه، رشد هشت درصدی برنامه ریزی شده است و یک سوم از این برنامه های هدفگذرای شده با ارتقای بهره وری قابل دست یابی است.
وی افزود: باید از این نگاه که همه چیز متکی به نفت باشد و به متکی به فروش ثروت باشیم، دور شویم.

* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی ** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.