به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسین صادقی روز پنجشنبه در دیدار با اصناف و اتحادیه های شهر کرمانشاه که در سرسرای دادستانی کرمانشاه برگزار شد، افزود: کسبه و بازاریان از قدیم الایام به عنوان حبیب الله، امانتدار، امین، رازدار و پشتیبان مردم از نقش و جایگاه برجسته و مهمی در برخوردار بوده اند که امیدواریم این نقش مهم و سنتی آنها احیا شود.
وی در راستای حل و فصل مشکلات بازاریان و اصناف گفت: دادستانی شبعه ای اختصاصی و ویژه برای حل مشکلات قضایی و حقوقی این قشر از جامعه در دستور کار قرار خواهد داد.
صادقی در ادامه افزود: روزانه چهار هزار نفر به مراجع قضایی استان رجوع می کنند که موضوع بسیاری از آنها اختلافات خیلی کوچک و جزیی است که با ریش سفیدی و بزرگ منشی افراد و هیات رییسه اصناف و اتحادیه ها حل شدنی و نیاز به دخالت دادگستری ندارد.
دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه در ادامه خواستار تشکیل کمیته ای ویژه متشکل از کارشناسان اداره دارایی، نماینده و کارشناسان دادگستری و هیات اتاق اصناف برای چگونگی حل مشکل مالیات در استان کرمانشاه شد.
به گفته صادقی، برای برخورد با بسیاری از معضلات اجتماعی و اقتصادی نباید چکشی عمل کرد، چون نتیجه عکس می دهد و مشکلات دیگر بروز پیدا می کنند باید ابتدا زمینه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی حل آن مشکلات را فراهم شود.
وی راه حل رونق اشتغال و تولید در کشور را متوقف کردن ورود کالاهای قاچاق دانست و گفت: مبارزه با قاچاق از دغدغه های جدی مقام معظم رهبری است که اصناف و اتحادیه ها با جلوگیری از خرید و فروش کالای قاچاق و مفت خری در صنف خود می توانند کمک شایان در زمینه داشته باشند.
صادقی، خواستار کمک اصناف و اتحادیه ها به جوانان تازه کار شد و گفت: دولت توانایی و ظرفیت ایجاد اشتغال برای همه دانش آموخته گان دانشگاهی و را جوانان ندارد، اصناف و بازاریان باید در این راستا با پشتیبانی، حمایت و آموزش جوانانی که وارد بازار کار می شوند دست آنها را بگیرند تا طریقه کاسبی را یاد بگیرند.
دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه به فرهنگ مشتری مداری اشاره کرد و گفت: جنس فروخته شده باید طبق ماده 396 و 410 قانون مدنی، شرع و اخلاق باید پس گرفته شود.
صادقی در پایان با اشاره به مشکلات و موانع سر راه هر یک از اصناف و اتحادیه ها شهر کرمانشاه، خواستار تعامل، هم افزایی و مطالبه گری آنها با حوزه ها و ادارات مربوطه شد.
3209/8066 خبرنگار:عباداله آذرگون ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.