به گزارش ایرنا علی قربانی سه شنبه در همایش حامیان روحانی در شهرستان اسفراین اظهار کرد: دمکراسی یک فرایند تدریجی است و در همه دنیا نیز همین گونه بوده است و باید برای رسیدن به این امر همه مشارکت داشته باشیم.
وی با بیان اینکه کشور تازه به مدار عقلانیت، اعتدال و تدبیر برگشته است، افزود: این دولت در زمانی کشور را تحویل گرفت که بعد از اینکه به اندازه 100سال دراین کشور نفت فروخته شده بود اما، رشد اقتصادی منفی 6درصد و تورم بالای 43 درصد بود.
نماینده بجنورد ، جاجرم ، گرمه مانه و سملقان و رازو جرگلان در مجلس با اشاره به سخنان یک از کاندیداها در مناظره های انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخی می گویند آنقدر از دولت گذشته نگویید ولی دولت گذشته در 8 سال بلایی بر سر کشور آورد و خسارت هایی به کشور وارد کرد که سال ها طول خواهد کشید کشور به روال اولیه برگردد.
وی افزود: با فردی به نام بابک زنجانی مصوبه کار گروه نفت را گرفتند، 2میلیون و 700میلیون دلار به حساب این فرد ریختند و این فرد بانک جعلی در تاجیکستان و مالزی تشکیل داد؛ اموالی که قوه قضاییه از این فرد شناسایی کرده تنها 2هزار میلیارد تومان است و 8هزارمیلیارد تومان دیگر مشخص نیست به کجا رفته است.
قربانی با تاکید بر اینکه ما هم تابع عدالت اجتماعی و مخالف حقوق های نجومی هستیم گفت : آنهایی که بحث حقوق های نجومی را مطرح می کنند بخوبی می دانند که کل حقوق های نجومی به 50میلیارد تومان هم نمی رسد و آن هم سال 91 در دولت گذشته با تصویب افزایش پرداخت ها انجام شد.
وی گفت: این وضعیت در دولت بعد طبق رویه گذشته انجام می شد اما هنگامی بحث حقوق های نجومی مطرح شد خیلی ها خودشان را کنار کشیدند و گفتند به ما ربطی ندارد.
وی با اشاره به مشکلات مردم در زمان تحریم ها افزود: مردم تحریم های ظالمانه را به خاطر دارند که بانک مرکزی کشور تحریم شده بود این یعنی اعلان جنگ اقتصادی.
وی گفت: پول ها تنها چمدانی جابه جا می شد، صف های طولانی برای خرید سکه و طلا بود قیمت دلار چندین برابر افزایش یافته بود و دارایی های مردم یک شبه 2.5 برابر کاهش یافت ، نفت به کمتر از یک میلیون بشکه رسید و وضعیت به سمت نفت در برابر غدا می رفت .
نماینده مردم شهرستان های بجنورد ، جاجرم ، گرمه مانه و سملقان و رازو جرگلان در مجلس با بیان اینکه باید در عمل به مردم خدمت کرد گفت: در دولت روحانی خرید گندم از کشاورزان از 420 تومان به 1300 تومان افزایش یافت ، حقوق معلمان از یک میلیون و 250هزار تومان به 2میلیون 850هزاز تومان ارتقا یافت.
قربانی گازرسانی به تمام روستاها تا پایان سال 96، تخصیص 1000میلیارد برای آب روستایی و تخصیص اعتبارات برای توسعه آبیاری تحت فشار، بیمه رایگان برای 11میلیون نفر فاقد بیمه در کشور و صدها موارد دیگر را از اقدامات موثر دولت یازدهم دانست.
وی با اشاره به برجام به عنوان دستاورد بزرگ دولت در حوزه سیاست خارجی گفت: امروز همه دنیا آمریکا را مقصر می دانند و آمریکاست که اکنون منزوی شده و ایران با عزت و اقتدار هم چرخ سانتریفیوژها را هم چرخ اقتصاد را می چرخاند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه ادعای معجزه و حل یک شبه همه مشکلات را نداریم گفت: در دهه 90سالانه یک میلیون 200نفر به جمع بیکاران اضافه شد و حداکثر شغلی که دولت گذشته توانست ایجاد کند 650هزار شغل بود.
وی با بیان اینکه تنها راه نجات کشور حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاری خارجی است گفت: نگاه ما به درون است ولی باید برای توسعه کشور از سرمایه های دیگر کشورها استفاده کنیم.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روز 29 اردیبهشت برگزار می شود.
7189/ 6042 خبرنگار: بتول صارمی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.