به گزارش ایرنا مجید پور عیسی شنبه در مراسم تجلیل ازمعلمان نمونه پویا دراسفراین با اشاره به اینکه معلمان پیشتاز و بسترساز توسعه کشور هستند افزود: شما معلمان نقش مهم و موثری در تولید دارید زیرا نیروی انسانی متعهد و متخصص را تعلیم می دهید.
وی با بیان اینکه زمانی جوامع سعادت و رفاه را در داشتن سرمایه ها اقتصادی می دانستند ولی این نگاه بعدها به سرمایه اجتماعی و هم اکنون به سرمایه معنوی ارتقا یافته است گفت : سرمایه های معنوی ریشه در تعلیم و تربیت دارد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی بابیان اینکه نگاه امروز به توسعه نگاه به توسعه پایداراست افزود: برای رسیدن به توسعه باید در آموزش وپرورش سرمایه گذاری کرد و نتیجه را در آینده دید .
پورعیسی با بیان اینکه اگر توسعه از دو بخش رفاه و رضایتمندی تشکیل شده است افزود: ثابت شده در کشورهایی مثل ما در حوزه رفاه خوب کارمی شود ولی در حوزه رضایت خیلی کار نمی کنند ولی در کشورهای توسعه یافته اکنون در حوزه رضایت مندی مردم کارمی شود و ثبات هم دارند .
وی گفت: دولت ها اگر می خواهند در حوزه توسعه پایدار عمل کنند باید درحوزه رضایت خاطر مردم و مطالباتی که مردم دارند عنایت بیشتری شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی با بیان اینکه ثبات و آرامش باعث می شود رشد کشورمان رشدی منطقی باشد افزود: هیچ کشوری با بی ثباتی و بی نظمی و بی درایتی مسیر رشدش را پیش نبرده است .
پورعیسی گفت: 80درصد نگاه توسعه در کشورهای توسعه یافته به نیروی انسانی و 20دردصد به سرمایه است که این نگاه باید در برنامه ششم همان طوری نوشته شده در اجرا هم تقویت شود و به توسعه انسانی بهای لازم داده شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی در بخشی دیگری از سخانش درباره پرداخت مطالبات فرهنگیان اظهارکرد: دولت پرداخت مطالبات فرهنگیان را در اولویت کارهای خود قرارداد و با اهمیت دادن به این قشر آینده ساز مطالبات معوق آنان را پرداخت کرد ،هرچند این پرداخت ها شاید نیاز اساسی حال حاضر شما شاید نباشد.
پورعیسی با اشاره به برخی طرح های عقب مانده از قبل در حوزه آموزش و پروش گفت : پیگیر مشکلات تکمیل اردوگاه دانش آموزان و ساخت مدرسه در مسکن های مهر هستیم و در حوزه مدارس نیز تعمیرات اساسی مدارس و به ویژه و سرویس بهداشتی مدارس در اولویت های اعتبارات این بخش است که پس از تعطیلی مدارس باید اقدام شود .
وی با بیان اینکه که ما وعده نمی دهیم و وقتی می گوییم کار انجام می دهیم آن را به سرانجام می رسانیم افزود: در حوزه مدارس خشتی و گلی را نه تنها توانستیم آن را جمع کنیم بلکه 2مدرسه شبانه روزی در راز و جرگلان احداث شد که باعث شد مردم این منطقه حتی دختران خود را به مدارس شبانه روزی بفرستند و درآن اسکان یافتند .
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7189/1744 خبرنگار: بتول صارمی **انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.