به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، با اشاره به نقش آموزش و پرورش در توسعه فرهنگی اظهار داشت: پایه و اساس توسعه اقتصادی و اجتماعی هر کشوری را نیروی انسانی ماهر و متخصص تشکیل می دهد در واقع نیروی انسانی متخصص عامل اساسی و تکامل جوامع است چرا که با درک و شناخت علمی قوانین حاکم بر پدیده های اجتماعی و طبیعی راه تکامل و پیشرفت را هموار می سازند.
وی افزود: نیروهای متخصص که محصول آموزش و پرورش پویا می باشند توانمندی جامعه را در حل مسائل اقتصادی و اجتماعی بالا برده و آهنگ و قابلیت توسعه جامعه را تقویت می نمایند و چنین نیروهایی تنها با آموزش و پرورش خوب شکل می گیرند.
وحیدی گفت: بسط و توسعه آموزش و پرورش در جوامع، زمینه های لازم را برای تحولات اقتصادی­ اجتماعی فراهم می سازد؛ هرچه درک و اهمیت آموزش و پرورش از دید مردم و مسئولین بالا رود میزان سرمایه گذاری وتوجه به آن نیز بالا می رود و زمینه این امر را ما مسئولین باید فراهم آوریم.
این مسئول با بیان اینکه توسعه انسانی رکن اصلی توسعه پایدار است و باید برای ارتقای کیفیت آموزش در کشور تلاش شود عنوان کرد: وظیفه آموزش و پرورش در جامعه شناخت و حل نیازهای فکری جوانان است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: آموزش و پرورش از یک سو رسالت بزرگ و سنگین تبدیل کردن انسانهای مستعد به انسانهای سالم٬ بالنده٬ متعادل و رشد یافته برعهده دارد و از سوی دیگر تأمین کننده نیازهای نیروی انسانی جامعه در بخشهای متفاوت فرهنگی٬ اجتماعی، نظامی و اقتصادی عهده دار می باشد.
داوود وحیدی در پایان خاطر نشان شد: نقش نیروی انسانی در فرایند توسعه پایدار، نقشی مهم و بی بدیل است و آینده هر ملتی را نیروی انسانی آن تعیین می‌کند؛ بنابر این اگر توجه به منابع انسانی در کشور محقق شود، این کشور توسعه خواهد یافت.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 636749
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.