دبیرکل کمیسیون ملی و نماینده یونسکو در ایران با اشاره به اینکه شرکت در امور خیر و عام المنفعه در دین اسلام تاکید شده است، گفت: در آینده مشارکت خیرین در امور خیر و عام المنفعه ثبت جهانی می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، سعدالله نصیری قیداری، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران، امروز (4 اردیبهشت) در نوزدهمین همایش خیرین مدرسه ساز استان زنجان اظهار کرد: علم، فرهنگ و آموزش سه عامل سوق یافتن انسان به توسعه و پیشرفت است.

نصیری قیداری، با یادآوری اینکه علم و آموزش باید توأم با اخلاق باشد، گفت: اگر آموزش اولویت نخست کشور باشد، کشور به رشد و تعالی می رسد.

نماینده یونسکو در ایران با بیان اینکه آیه های قرآن کاملا منطبق بر علم امروز و پیشرفت های جهانی است، تصریح کرد: پیامبران گرامی باهدف تعلیم و تربیت از سوی خداوند ماموریت یافتند و بعث پیامبر با آیه اقراء باسم آغاز شد.

نصیری قیداری عامل اصلی توسعه پایدار در جوامع را آموزش عنوان کرد و گفت: فراهم کردن زمینه تحصیل مهمترین مساله در رعایت عدالت و توسعه علم است.

نماینده سابق زنجان طارم در خانه ملت،  با تاکید بر اینکه فرهنگ هر جامعه ای با علم آن جامعه ساخته می شود، افزود: علم و آموزشی که با اخلاق و تزکیه همراه باشد به پیشرفت جامعه کمک می کند.

نماینده یونسکو در ایران نقش آموزش در حوزه های زیست محیطی و فرهنگ و مسائل مختلف در جامعه و جهان را مهم ارزیابی کرد و گفت: مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی زمینه را برای آموزش در جامعه فراهم می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.