به گزارش ایرنا رئیس دادگستری خراسان شمالی یکشنبه در این دیدار گفت: این جلسه خیلی دیر تشکیل شده است که درآن ما مقصریم و این نشست مقدمه ای برای همکاری دادگستری با این جمعیت و نقش آفرینی بانوان فرهیخته استان در اصلاح جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی است.
حجت السلام قدرتی افزود: بعد از برگزاری نشست های تخصصی مسئولان فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با دو معاونت فرهنگی و اجتماعی دادگستری، تفاهمم نامه ای برای تعین محورهای همکاری تهیه شود که بخشی از محتوای آن با محوریت تعامل با جمعیت بانوان فرهیخته به عنوان زیر مجموعه این سازمان باشد.
وی گفت: امروز با وجود فضای مجازی، انکار کردن بسیاری از مسائل حکم سر به زیر برف کردن کبک دارد و با توجه به بالا بودن اطلاعات دختران پسران جوان، تبعات سوء، رفتارهای اشتباه برای این قشر باید تبین شود.
وی تاکید کرد: با امضاء تفاهم نامه و مشخص شدن حوزه های کاری، این جمعیت می تواند از اطلاعات مختلف دادگستری برای فعالیت های اثرگذارتر استفاده کند.
حجت الاسلام قدرتی بااشاره به اینکه 49 درصد جمعیت کشور را خانم ها تشکیل می دهند بیان داشت: توجیه و آگاهی بخشی به مادران، خانواده را از بسیاری از آسیب ها مصون می کند و گرد آوری دختران و پسران در قالب جلسات آموزشی یا به نام کنسرت و یا برنامه هایی که فقط نام فعالیت ارزشی را یدک می کشد بیراهه رفتن است و سرمایه گذاری حقیقی در حوزه آموزش مادران است.
وی، جهل، آنهم نه به معنای بیسوادی را عامل همه ناهنجاری های فکری، اخلاقی و رفتاری برشمرد و گفت: راههای مختلفی برای اصلاح جامعه وکاهش آسیب های اجتماعی از سوی استادان حوزه های مختلف تعریف و تبین شده اما به فرموده امام کاظم (ع) اگر می خواهیم جامعه اصلاح شود باید زمینه رشد عقلی افراد جامعه را فراهم کنیم.
حجت الاسلام قدرتی با اشاره به اینکه دستگاه قضا سیاسی عمل نمی کند و نگاهش در فعالیت ها جناحی نیست افزود: در حوزه اقدامات پیشگیرانه یا موثر در کاهش آسیب های اجتماعی کاری به گرایش سیاسی افراد نداریم.

***آمارهای صحیح ارائه شود
رئیس دادگستری خراسان شمالی گفت: آماری در خصوص افزایش ثبت طلاق در سال 95 ارائه شد که صحیح نیست.
وی گفت: در استان آمار افزایش 9.5 درصدی طلاق در سال 95 مطرح شد که این آمار محدود به سال 95 نیست چراکه بسیاری از پرونده های طلاق مربوط به سال های گذشته بوده و در سال 95به مرحله حکم صدور واجرا رسیده است.
وی افزود: در سال 95-94 کاهش ورودی در خواست های طلاق و کاهش احکام طلاق را داشتیم.
رئیس دادگستری خراسان شمالی از اعضای مجمع بانوان فرهیخته استان خواست در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی طلاق ورود پیدا کنند چراکه طلاق منشا طلاق، اعتیاد، فحشا و... می شود.
وی با اشاره به بیانات رهبری در خراسان شمالی و طرح ضعف در کار جمعی به عنوان نخستین آسیب دراستان گفت: حداقل دستگاه هایی که بیشتر سبقه ارزشی دارند مثل سازمان تبلیغات، اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد و.. به کارهای جمعی و مشارکتی با هم روی بیاورند.
رئیس سازمان تبلیغات خراسان شمالی هم با معرفی فعالیت های مجمع بانوان فرهیخته خراسان شمالی گفت: مجمع بانوان فرهیخته فعالیت های فرهنگی در حوزه بانوان را ریل گذاری می کند
حجت الاسلام خادمی افزود: این مجموعه به اطلاعات حوزه معاونت اجتماعی دادگستری برای برنامه ریزی بهتر وفعالیت های هدفمند نیازمند است واز سویی دادگستری می تواند از ظرفیت این جمعیت در مسیر برنامه هایشان استفاده کند.
وی تاکید کرد: این مجمع می تواند تبدیل به قدرت عظیمی در حوزه بانوان برای برآورد آسیب ها و ارائه خدمات برمبنای ارزش های دینی شود.
رئیس مجمع امور بانوان خراسان شمالی، تعمیق وگسترش ارزش های دینی در میان بانوانان واقشار مختلف جامعه، احیاء و باز تولید نگرش ارزشی به زن مسلمان را از جمله اهداف تشکیل این مجمع عنوان کرد.
زهره وضیع افزود: الگوسازی مناسب برای زن مسلمان،شناسایی و رصد آسیب ها واولویت دهی به نیازهای بانوان استان ، از دیگر اهداف برنامه های این جمعیت است.
وی، تشکیل اتاق فکر، برگزاری نشست های تخصصی با استادان حوزه های مختلف در حوزه آسیب ها برای ارتقا اطلاعات دینی بانوان، ارائه مقالات وتالیف کتاب را از اقدامات انجام شده اعضا مجمع عنوان کرد و گفت: مطالبات اعضای این مجمع از حوزه معاونت های اجتماعی وفرهنگی، کمک به شناخت آسیب های موجود در حوزه زنان وخانواده در سطح استان برای برنامه ریزی مناسب است.
مجمع بانوان فرهیخته از بانوان با تخصص‌های مختلف که دغدغه فرهنگی دارند، تشکیل شده است و این جمعیت با هدف انجام کار فرهنگی برای پیشبرد اندیشه های انقلاب اسلامی گرد هم آمده اند.
در این مجمع 30 تا 50 نفر از بانوان متخصص در هر استان عضو هستند و بالغ بر هزار نفر از بانوان در شبکه‌های این جمعیت مشارکت دارند هر استان یک مجمع از جمعیت بانوان فرهیخته فعالیت می‌کنند که این اعضا دارای کرسی‌های تدریس در حوزه علمیه، دانشگاه‌ها و صاحبان کتاب و مقالات هستند که وجه مشترک آنها در کنار تخصص‌های مختلف کار فرهنگی است.
در خراسان شمالی 30 بانو عضو این مجمع هستند و در کارگروه های مختلف فعالیت دارند.
*** همشهریان گرامی خراسان شمالی برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادها می توانند به یکی از روش های ذیل از فعالیت های رسانه ای و خبری این استان آگاه شوند.
مراجعه به سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : http://www.irna.ir/nkhorasan
با عضو شدن در کانال تلگرامی خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : https://t.me/irnabojnurd
با فالو کردن آدرس صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام به آدرس: https://www.instagram.com/irnabojnurd
هچنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به مدیریت ایرنا می توانند در 24 ساعت به آدرس زیر تلگرام کنند.
https://t.me/irnaBOJ
خبرنگار: مرضیه مهربان
7187
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.