به گزارش ایرنا جواد نوروزی سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان اسفراین با اشاره به درپیش بودن دو انتخابات مهم در 30روز اینده اظهار کرد : انتخابات باید باعث افزایش و تقویت همدلی و وحدت در جامعه شود و از همه صاحبان تربیون انتظار داریم که از ایجاد دودستگی و اختلاف در جامعه بپرهیزند .
وی بابیان اینکه هر دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سطح ملی و منطقه ای از اهمیت خاصی برخورداراست افزود : هیچکدام از انتخابات شوراها و ریاست جمهوری نباید تحت شعاع یکدیگر قرارگیرند و باید به هر دو انتخابات بطور دقیق بپردازیم.
فرماندار شهرستان اسفراین با اشاره به ثبت نام 953داوطلب در شهرستان اسفراین برای انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهرو روستا در این شهرستان افزود: 108نفربرای شوراهای شهر ثبت نام کرده اند که از این میزان 86نفر برای شورای شهراسفراین و 22نفر شورای شهر صفی آباد ثبت نام کرده اند و در شورای روستاها هم 845نفرثبت نام کرده اند که در بخش مرکزی 560نفر و 265در بخش بام صفی آباد برای شورای روستاها ثبت نام کرده اند ونتیجه بررسی صلاحیت از سوی هیات نظارت تا 2اردیبهشت اعلام می شود .
نوروزی بر لزوم حضور آگاهانه در انتخابات تاکید کرد و فزود: در انتخابات شورای شهر که نقش تاثیر گذاری در عمران شهری دارد توصیه می شود که از صاحبان تخصص انتخاب کنیم و از انتخاب های قومی و قبلیه ای بپرهیزیم .
فرماندار شهرستان اسفراین در بخش دیگری از سخنانش بااشاره به سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال گفت: نامگذاری چندین باره اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری نشان می دهد که دغدغه اصلی کشور مسائل اقتصادی است و برای رونق تولید باید از کالای داخلی حمایت کرد .
امام جمعه اسفراین هم در این جلسه با پر اهمیت خواندن انتخابات در کشور اظهار کرد: حفظ دستاوردها ی انقلاب در سایه مشارکت گسترده مردم درانتخابات است .
حجت الاسلام قدیر محمدیان بابیان اینکه انتخابات مظهر قدرت ملت و نمایش رای و نظر مردم در کشور است افزود: انتخابات در کشور مظهر مردم سالاری دینی و ثبیت نظام است و شرکت درآن تکلیف الهی ، وجدانی و ملی است .
وی خطاب به هیات نظارت و اجرایی انتخایات شهرستان گفت : انتخابات حق الناس است و مسئولان دخیل دراین امر باید بدانند که زیر ذره بین نگاه مردم هستند و باید به گونه ای کار کنند که مردم به آنان اعتماد کنند .
رئیس دادگستری شهرستان اسفراین نیز در این جلسه گفت: قوه قضایه و ستاد پشگیری از وقوع جرم به دنبال جلوگیری از افراط و تفریط است و آنچه مهم است ترغیب مردم به انتخاب صحیح و حضور پر شور در انتخابات است .
احمد عرفانیان بر لزوم انتخاب آگاهانه و موثر و انتخاب افراد اصلح برای اجرای امور کشور تاکید کرد و گفت: سیاهی لشکر برای کسانی صلاحیت انتخاب شدن را ندارند درست نکنیم .
وی افزود : ستاد پشگیری از وقوع جرم با جرایم انتخاباتی برخورد می کند و از جرایم از جمله سوءاستفاده از امکانات ،موقعیت شغلی ،تخریب کاندیدا و تخریب رای تبلیغ و تخریب وجه نظام در انتخابات چشم پوشی نمی کند و قاطعانه با آن برخورد می کند .
شهرستان 127هزار نفری اسفراین در 60کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قراردارد .
***************************************************************************************************
همشهریان گرامی خراسان شمالی برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادها می توانند به یکی از روش های ذیل از فعالیت های رسانه ای و خبری این استان آگاه شوند.
مراجعه به سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : http://www.irna.ir/nkhorasan
با عضو شدن در کانال تلگرامی خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : https://t.me/irnabojnurd
با فالو کردن آدرس صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام به آدرس: https://www.instagram.com/irnabojnurd
هچنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به مدیریت ایرنا می توانند در 24 ساعت به آدرس زیر تلگرام کنند.
https://t.me/irnaBOJ
7189/1744/خبرنگار: بتول صارمی ** انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.