به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، سرهنگ علی پاکدل بابیان اینکه با تلاش شبانه‌روزی مأموران انتظامی انواع سرقت‌ها در ایام تعطیلات نوروزی کاهش چشمگیری داشت، اظهار داشت: طی این مدت شاهد کاهش صددرصدی سرقت و اماکن دولتی بوده‌ایم.

پاکدل افزود: در اجرای طرح نوروزی، سه ایستگاه پلیس در مسیر جاده آسیابی بجنورد به مشهد مقدس و تفرجگاه‌های شهرستان بجنورد برای امنیت مسافران مستقر شدند.

وی با اشاره به اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و افزایش گشت انتظامی در ایام نوروز، گفت: 27 واحد گشت انتظامی به‌صورت خودرویی، موتوری و پیاده در سطح شهرستان برای پیشگیری از وقوع جرائم به‌کارگیری شد.

این مقام انتظامی در ادامه با اشاره به کاهش انواع سرقت‌ها در شهرستان بجنورد در طول این ایام تصریح کرد: کاهش 100 درصدی سرقت مغازه، اماکن دولتی و کیف‌قاپی، کاهش 67 درصدی احشام، کاهش 35 درصدی سرقت داخل خودرو، کاهش 36 درصدی موتورسیکلت و کاهش 22 درصدی سرقت منزل ازجمله سرقت‌های کاهش‌یافته در ایام نوروز است.

پاکدل بابیان این‌که تماس تلفنی مردم با فوریت‌های پلیسی 110 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 23 درصد افزایش داشت، بیان کرد: تماس‌های عملیاتی هفت درصد افزایش داشت.

وی گفت: در طول اجرای طرح نوروزی با تلاش شبانه‌روزی مأموران انتظامی شهرستان بجنورد درمجموع انواع سرقت‌ها 16 درصد کاهش و کشف سرقت‌ها 34 درصد افزایش داشت.

کشف بیش از 34 کیلو مواد مخدر در عملیات ضربتی

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی از کشف 34 کیلو 900 گرم مواد مخدر از نوع تریاک و دستگیری دو نفر متهم در یک عملیات پلیسی مشترک با انتظامی استان اصفهان خبر داد.

سردار علیرضا مظاهری در بیان جزئیات این خبر گفت: مبنی بر اینکه شخصی به هویت "ر-ا" با یک دستگاه خودرو تریلی در امر تهیه و قاچاق مواد مخدر از استان‌های جنوبی کشور به استان‌های شمال و شمال شرق کشور فعالیت دارد، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأمورین پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی افزود: پس از حدود یک ماه کار اطلاعاتی و فنی نهایتاً مشخص گردید که نامبرده فوق قصد دارد مقداری مواد مخدر سنتی را از شهرستان بردسیر به استان همدان منتقل نماید که در راستای تعامل اطلاعاتی اخبار و اطلاعات مواد مخدر مراتب جهت اقدام عملیاتی به پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان- شهرستان‌های اردستان و کاشان اعلام گردید.

سردار "مظاهری" بابیان اینکه تعداد دو اکیپ از مأمورین پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان کاشان و یک اکیپ از پلیس مبارزه با مواد مخدر اردستان اقدام به کنترل محورهای ورودی شهرستان نمودند، گفت: مأمورین مستقر در عوارضی قمصر واقع در محور اتوبان یک دستگاه خودرو تریلی کشنده با بار گندله به رانندگی فردی به هویت"ع-ا" و سرنشینی فردی به هویت"ر-ا" که از بردسیر کرمان عازم همدان بودند متوقف و خودرو را با اقدامات تأمینی به مقر پلیس مبارزه با مواد مخدر منتقل می‌نمایند.

 فرمانده انتظامی استان با اشاره به این عملیات مشترک پلیسی افزود: پس از تخلیه بار کامیون مقدار 34 کیلو و 900 گرم مواد مخدر از نوع تریاک در مابین بار کشف و دو نفر متهم نیز در این راستا دستگیر شدند.

دستگیری مأمور قلابی در آشخانه

فرمانده انتظامی شهرستان مانه وسملقان از دستگیری مأمور قلابی در شهر آشخانه خبر داد.

 سرهنگ علی حسین رختیانی افزود: مأموران راهنمایی و رانندگی این فرماندهی در حین کنترل تردد خودروهای عبوری در سطح شهر آشخانه به یک نفر به هویت معلوم که لباس ناجا با درجه ستوان سومی به تن داشته و فاقد مدارک شناسایی بوده مشکوک که جهت شناسایی بیشتر به مقر انتظامی دلالت داده شد.

وی گفت: در بررسی‌های به‌عمل‌آمده مشخص گردید نامبرده غیرنظامی است و عنوان مأمورین انتظامی را جعل کرده است.

 این مقام انتظامی افزود: متهم در بازجویی اخذشده به اتهام انتسابی خود اعتراف و جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

 فرمانده انتظامی شهرستان مانه وسملقان از شهروندان خواست تا در صورت مواجهه با مأموران ادارات و شرکت‌های دولتی از آن‌ها کارت شناسایی درخواست و در صورت مشاهده هرگونه مغایرت یا موارد مشکوک بلافاصله موضوع را از طریق پل ارتباطی 110 به پلیس اعلام کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605734
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.