مهدی رزاز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: به علت اینکه بیشتر مسافران این فرودگاه مدیران و مسئولان دولتی، کارشناسان نهاد ها و سازمان ها و اساتید هستند این فرودگاه برخلاف سایر فرودگاه های کشور در ایام تعطیل کاهش مسافر دارد.
وی علت دیگر کاهش مسافر در این فرودگاه را همجواری با فرودگاه مشهد عنوان کرد و گفت: فرودگاه مشهد در روز تعداد زیادی پرواز د به بیشتر استان های کشور دارد که این مزیت باعث شده بیشتر مسافران خراسان شمالی فرودگاه مشهد را برای سفر انتخاب کنند.
وی تعداد پرواز های این فرودگاه را 6 روز در هفته دانست و افزود: به علت کاهش تعداد مسافر شرکت ماهان پرواز روز دو و نهم فروردین 96 را کنسل کرده است.
این مسوول با بیان اینکه به جز ایام عید نوروز روزانه 170 مسافر از فرودگاه بجنورد به تهران و برعکس پرواز دارند افزود: اما در ایام عید این تعداد کاهش می یاد.
رزاز از چیدن سفره هفت سین در فرودگاه نیز خبر داد و گفت: با حضور تعدادی از مدیران به همراه گل و شیرینی از مسافران ورودی به استان خوشامد گویی خواهیم داشت.
مدیر فرودگاه بین المللی بجنورد گفت: مرکز اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی نیز در ایام تعطیلات نوروز در پایانه فرودگاه بجنورد دایر است تا به مسافران از طریق کتابچه راهنما و سایر مناطق گردشگری و دیندنی را اطلاع رسانی کند.
مدیر فرودگاه بین المللی بجنورد اظهار کرد: 965 مسافر از این فرودگاه در تعطیلات نوروز 95 جا به جا شدند.
رزاز اظهار کرد: از این تعداد، 634نفر به بجنورد وارد شده و 331 نفر از بجنورد به مقصد پایتخت پرواز کرده اند که این تعداد مسافر توسط 9 پرواز جابه جا شدند.
پروازهای فرودگاه بین المللی بجنورد در سال 1375 با نشستن هواپیمای رییس جمهوری وقت، آیت الله هاشمی رفسنجانی، عملیاتی شد و اکنون در هفته 6 پرواز رفت و برگشت بین بجنورد - تهران صورت می گیرد.
بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی در 740 کیلومتری تهران قرار دارد.
شرکت هواپیمایی ماهان و هواپیمایی آسمان هر کدام سه روز در هفته در فرودگاه بجنورد نشست و برخاست دارد.
پیش بینی می شود با تکمیل طرح توسعه فرودگاه بجنورد، روزانه دو پرواز از این فرودگاه به سمت پایتخت انجام شود.
استان 863 هزار و 204 نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد که فاصله مرکز استان تا تهران افزون بر 700 کیلومتر است.
3007/6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.