به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، هیئت اعزامی استان به ریاست محمدرضا صالحی استاندار روز جمعه، پس از برگزاری چند دور مذاکره و گفت و گو با نمایندگان بنگاه ها و مدیران اقتصادی در آلمان، از کارخانه زانزون که یک واحد تولیدی قطعه ساز با تعداد زیادی شعبه نمایندگی در سراسر دنیاست، بازدید کردند که در نهایت مقرر شد، اعضای هئیت مدیره این شرکت در سفر به ایران، از خراسان شمالی بازدید کنند و فرصت های سرمایه گذاری از جمله همکاری با فولاد اسفراین را مورد بررسی قرار دهند.
بر اساس این گزارش همزمان با این نشست ها گروهی به سرپرستی مدیرعامل شرکت برق استان با سفر به هلند، با شرکت تولید کننده لامپ های هوشمند جاده ای و معابر شهری مذاکره کردند و گروهی نیز به سرپرستی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در شهر برمن، با مدیران شرکت سرمایه گذار در نیروگاه های بادی که حدود 2 ماه قبل سفری به استان داشت، مذاکرات قبلی را ادامه دادند.
هم زمان با این دیدارها، گروهی به سرپرستی مدیرکل میراث فرهنگی استان با سفر به برلین پایتخت آلمان، با گروه کاوشگر فعال در حوزه باستان شناسی استان مذاکراتی داشتند.
در ادامه این گزارش آمده است که در این سفر هم چنین با توجه به جایگاه ویژه آلمان در شبکه تأمین و توزیع فرش دستباف و صنایع دستی در سراسر اروپا، برای تولیدات دستباف استان هم بازاریابی می شود.
مذاکرات و گفت و گوهای مدیران بخش خصوصی استان با اعضای اتاق بازرگانی و گروه فنی حرفه ای و مراکز آموزشی با هدف توسعه فعالیت های تجاری و آموزش نیروهای کار فنی و تخصصی در صنایع استان از دیگر برنامه های هیئت اعزامی بود که همگی در راستای توسعه فعالیت های اقتصادی و تجاری و افزایش فرصت های اشتغال و تولید افزایش سهم استان در تولید ناخالص ملی بوده است.
بر اساس این گزارش، این دیدار به همت مهدی شهریاری سرکنسول محترم جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت هماهنگ شده بود.
شماری از مدیران و فعالان اقتصادی خراسان شمالی در نخستین سفر اروپایی خود از هفته گذشته در پسابرجام، جذب سرمایه های خارجی و ایرانیان مقیم خارج را با هدف ایجاد رونق و تحرک آفرینی در حوزه اقتصاد، بهره گیری از فرصت های موجود و عملیاتی کردن ظرفیت های مغفول این خطه، هدف گرفته اند.
این هیئت اقتصادی به ریاست استاندار و با حضور جمعی از فعالان بخش خصوصی با عزیمت به دو کشور آلمان و فرانسه می کوشند با معرفی فرصت های سرمایه گذاری این استان به صاحبان صنایع و سرمایه اعم از شرکت های خارجی و ایرانیان مقیم اروپا، هم چنین بازاریابی برای محصولات تولیدی بومی این خطه، گام دیگری برای توسعه ظرفیت های اقتصادی و رونق بیشتر عرصه کار و تولید بردارند.
1744 ** انتشاردهنده علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.