امیر هواشمی در گفتگو با خبرنگار ایرنا با بیان این که وشووی استان از نداشتن اسپانسر مالی ضربات بسیاری خورده ، اظهار کرد: ما حتی توان برگزاری یک هفته اردو برای ورزشکاران را نداریم.
رییس هیات وشوو خوزستان افزود: برای حضور در مسابقات کشوری ورزشکاران باید 6 ماه در اردو باشند اما به دلیل نداشتن بضاعت مالی توان برگزاری یک هفته اردوی آمادگی برای ورزشکارانمان را نداریم، برای اعزام به مسابقات کشوری قم بارها از سوی اداره کل به ما وعده کمک مالی داده شد اما در نهایت مجبور شدیم با هزینه خودمان تیم را به مسابقات اعزام کنیم.
وی ضمن تبریک به رزمی کاران خوزستانی برای کسب 3 نشان طلا، یک نقره وهفت برنز در مسابقات کشوری قم افزود: اگر وشووکاران استان فقط یک هفته امکان شرکت در اردوی امادگی بودند مدال های بیشتر و خوش رنگ تری کسب می کردند.
هواشمی عنوان کرد: بچه های خوزستان در بخش ساندا جزء نفرات اول کشورند و در مسابقات آسیایی و جهانی هم مدال آور هستند اما متاسفانه تا امروز یک اسپانسر برای وشووی استان پیشقدم نشده است .
هواشمی ادامه داد: با وجود این که با شرکت های نفت، ملی حفاری و فولاد برای جذب اسپانسر وارد مذاکره شدیم و آنها از سوابق و مدال اوری وشووی استان مطلع هستند اما میل و رغبتی به سرمایه گذاری وحمایت از ورزشکاران این رشته ندارند.
وی با بیان اینکه تمام ورزش ایران در فوتبال و کشتی خلاصه نمی شود، افزود: برای جذب اسپانسر نیاز به یک اراده قوی از سوی استانداری و اداره کل می باشد تا صنایع و شرکت ها را ترغیب به تیم داری در رشته های ورزشی دیگرکند.

وجود 6 هزار وشووکار سازمان یافته در خوزستان

وی وجود تنها یک سالن ورزشی ویژه ووشو در شهرستان اهواز را فاجعه دانست و گفت: در کلانشهر اهواز تنها یک سالن آکادمی داریم که میزبان تمام رویدادها در حوزه وشوو استان است ، با وجود این که دختران وشووکار استان جز نفرات تیم ملی هستند اما هنوز سالنی ویژه بانوان نداریم.
رییس هیات وشووی خوزستان به وجود 6 هزار وشووکار سازمان یافته در استان اشاره کرد و گفت: در شهرستان ایذه به تنهایی چهار باشگاه ویژه بانوان دایر است که در زیرزمین فعالیت می کنند.

افتخار آفرینی وشووکاران خوزستانی برای استان های دیگر

وی با بیان این که وشووکاران استان از سطح کیفی بسیار بالایی در کشور و آسیا برخوردار هستند افزود: تعداد وشووکاران استان به قدری است که به دلیل نبود اسپانسر ناگزیر آن ها را در اختیار استان های دیگر قرار می دهیم تا در مسابقات شرکت کرده و کسب تجربه کنند،چرا باید وشووکار خوزستانی در تیم یزد بازی و مدال طلا کسب کند در حالی که تمایل دارد برای استان خودش به میدان رود.

رییس هیات وشوو خوزستان گفت: متاسفانه بسیاری از مربیان استان برای حفظ ورزشکاران از جیب خود خرج می کنند تا خدای نکرده به سمت کارهای دیگرکشیده نشوند، ما در رابطه با فعالیتهای رشته ووشو به بخش خصوصی بدهکار هستیم، قطعا اگر حامی مالی داشتیم در هر مسابقه با چند تیم شرکت کرده و نتایج بهتری کسب می کردیم.

وی در پایان از اعزام تیم وشوو آقایان خوزستان به مسابقات قهرمانی کشور خبر داد و گفت: این مسابقات روز 6 اسفندماه در سبک چاچوان و در دو بخش تالو و ساندا به میزبانی لرستان در چهار رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار می شود.
6002خبرنگار: پارسا شاکری **انتشار دهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.