دکتر گلمانی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا و در پاسخ به این سوال که خانواده این کودک مدعی شده اند که پزشک معالج اعلام کرده است که به دلایلی نمی تواند کودک را در بیمارستان نگهدارد و بایستی یکشنبه کارهای ترخیص این کودک انجام شود اظهار داشت:
پیرو پیگیری های قبلی دیشب هم با پزشک مسوول امیر محمد صحبت شد، چنین ادعایی مطرح نبوده و نیست و خانم دکتر چنین گفته ای را کاملا تکذیب می کنند.
به گفته وی ، در ادامه روند درمانی این کودک با توجه به نشانه های بهبودی اولیه ، قرار است در روزهای شنبه و یکشنبه پلی سایت وریدی برای کمک به تغذیه امیر محمد برقرار و مشاوره تخصصی تغذیه هم انجام شود.
گلمکانی تاکید کرد که شستشوی و دبریدمان در اتاق عمل تقریبا هر روز انجام و وضعیت زخم ها و گاز گرفتگی های دیگر هم بخوبی در حال ترمیم است.
وی اظهار امیدواری کرد که به منظور جلوگیری از تشویش اذهان عمومی ، همه از تکرار نقل قولهایی که تایید شده و موثق نیست پرهیز کنند و مصمم به طی روند درمانی این کودک باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بجنورد خراسان شمالی تصریح کرد: قاعدتا در صورت تماس و در راستای اطلاع رسانی صحیح روابط عمومی دانشگاه در خدمت همه رسانه های کشور و خیران است تا پس از کسب اطلاع از بیمارستان دکتر شیخ و یا روابط عمومی دانشگاه مشهد اطلاع رسانی لازم را انجام دهد.
وی باردیگر تاکید کرد که مقرر شده در صورت تغییر خاص در وضعیت و روند حاضر، پزشک معالج به اینجانب اطلاع دهند که در اینصورت با توجه به پیگیری و اطلاع رسانی خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی در خصوص فرایند درمانی این کودک خردسال ، اطلاع رسامی انجام خواهد شد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی با توجه به اینکه فرایند درمان این کودک 5 ساله خراسان شمالی با توجه به نوع آسیب های وارده که به گفته پزشک معالج تنها 10 مورد شبیه آن در جهان بوده است و همچنین حساسیت هموطنان نیک اندیش و خیراندیش پس از رسانه ای شدن این موضوع ، لحظه به لحظه پیگیر روند درمانی این کودک می باشد.
با توجه به اینکه این موضوع به موضوعی اجتماعی تبدیل شده که بخش عظیمی از مردم و مسوولان تمام همت خود را به کار گرفته اند که فرایند درمان این کودک خردسال به نحو مطلوبی انجام شود ، متاسفانه گاهی اخبار متناقضی در این فرایند در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی منتشر می شود که سبب ایجاد نگرانی می شود که بر همین اساس و با توجه به تاکید مقام عالی دولت در خراسان شمالی برخی از مسوولان و متولیان ماموریت یافته اند ، پیگیری لازم تا درمان کامل این کودک پیگیری انجام شود.
بر همین اساس نیز دکتر گلمکانی با عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی بجنورد نیز در جمعه هفته گذشته به همراه معاونین استاندار و جمعی از مسوولان از کودک در بیمارستان شیخ مشهد عیادت کردند که ایشان در گفت وگو با ایرنا نیز تصریح کردند که مقرر شده هرگونه تصمیمی در خصوص این بیمار به اعلام شود .
وی با تشکر از پیگیری و توجه مردم و مسوولان تصریح کرد که مسئولیت درمان این کودک بر عهده وزارت بهداشت می باشد و تمام تلاش ها انجام خواهد شد.
«امیرمحمد»، کودک 5 ساله شوقانی را حالا خیلی ها می شناسند؛ کم و بیش شنیده اند که حیوانی بند پاره کرده، چه بر سر طفل بینوا آورده است؛ دست تقدیر بوده یا سهل انگاری والدین و قصور صاحبکار پدر، به هر حال روزگار عجالتا روی ناخوشش را به او نشان داده است.
اما هر چه بود، تنگدستی خانواده «امیرمحمد» ما را شماری شهروند-خبرنگار، به گشاده دستی نیکوکارانی دلسوز پیوند زدند. به لطف خدا و یاری مردم، فضای مجازی و شبکه های ارتباطی وسیله ای شد برای رساندن پیام خانواده بی پناه این کودک به خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، و سپس خیل کثیر مردمان نیکوکار شیفته دستگیری از همنوعان. اندک مدتی بعد، آن هایی هم که در رده های گوناگون، مسئولیت دولتی و اجرایی دارند، به میدان آمدند.
با اطلاع رسانی گسترده ایرنا و فعالان مدنی استان، حالا دیگر نه تنها استاندار و معاونان و مشاوران و مدیران کل و رؤسای سازمان های امدادی و درمانی استان، بلکه حتی شخص وزیر بهداشت و مسئولان نهاد ریاست جمهوری در تهران، پیگیر مداوا و تکمیل روند درمان و بازتوانی «امیرمحمد» 5 ساله هستند.
*** اتفاق ناگواری که دل هر انسانی را به درد می آورد
حمله سگی وحشی به امیر محمد داوری کودک پنج ساله دریکی از روستاهای جلگه شوقان خراسان شمالی باعث پاره شدن شکم و خورده شدن بیش از 90 درصد روده کودک توسط این سگ شد.
پدر کودک وقتی به دنبال امیرمحمد می گردد متوجه صدای ناله های فرزندش که در چنگال سگ گرفتار شده ، می شود و برای رهایی و نجات او به سگ حمله می کند ، اما دیر شده بود و شکم پاره پاره ی امیر محمد داوری نشان از وخامت حال او دارد ، بلافاصله کودک را به بیمارستان امام علی(ع) بجنورد و اتاق عمل می رسانند.
به گفته یک شاهد عینی بعضی از اعضای داخل شکم صدمه جدی دیده،این دستیار اتاق عمل اظهار داشت: تقریباً نود درصد روده ی کوچک کودک را سگ خورده بود.

*** مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی/ نگرانی بابت هزینه های درمان امیرمحمد وجود ندارد
مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی هم گفت: نگرانی بابت تامین هزینه های درمان امیرمحمد که دچار حادثه گاز گرفتگی سگ شده، وجود ندارد.
محسن رعنایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: درمان امیرمحمد در اولویت نخست قرار دارد و اکنون این بیمار از بخش مراقبت های ویژه خارج شده و در بخش بستری است.
وی افزود: خانواده امیر محمد تحت پوشش بیمه سلامت ایرانیان است و بیمه تمام تعهدات خود را برای انجام درمان انجام می دهد.
رعنایی تکرار کرد: سازمان بیمه سلامت بر اساس وظایف خود تامین هزینه های درمان امیرمحمد را همچون سایر بیمه شدگان برعهده دارد.
وی تصریح کرد:علاوه بر آن تلاش داریم تا بخشی از هزینه های مددکاری در بیما رستان تخفیف داده شود.
1744 **انتشاردهنده : علی اصغرافتاده

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.