یزدان عنبری چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای ارتقای ایمنی تردد مسافران گذری از جاده بجنورد- جنگل گلستان نیاز است تا چند توقفگاه و دوربرگردان در این مسیر ایجاد شود.
وی خاطرنشان کرد: البته محیط زیست استان گلستان در این باره مخالفت هایی داشته است اما با قول های مساعد خانم ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست امید می رود این مشکلات حل شود.
عنبری تصریح کرد: بر این اساس پیشنهادهایی از طرف ما ارائه شده است که منتظر نتیجه برای موافقت با آنان هستیم.
وی افزود: آمادگی داریم تا به هر میزان که زمین از عرصه های طبیعی برای تعریض این جاده اختصاص داده می شود، از محدوده حفاظت شده استان از سمت شمال جنگل به محدوده حفاظت شده عرصه واگذار کنیم.
عنبری اظهار داشت: درخواست داریم تا با ساخت پارکینگ در این مسیر موافقت کنند.
وی موافقت با اجرای خاکریز سراسری به طول 22 کیلومتر در این محور را از دیگر درخواست ها عنوان کرد و گفت: برای حفظ ایمنی تردد عابران تلاش داریم تا عبور عرضی حیوانات از این جاده را محدود کنیم و ایجاد خاکریز نیز به همین منظور پیشنهاد شده است.
به گفته وی این خاکریز از محدوده حفاظتی استان گلستان آغاز و تا 22 کیلومتر امتداد پیدا می کند و یکی دیگر از اهداف این خاکریز جلوگیری از ورود آب های سطحی و سیلاب به سطح جاده است.
طول محور بجنورد به جنگل گلستان 140کیلومتر است که برای چهاربانده کردن آن افزون بر یک هزارو 650 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
6042 انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.