به گزارش خبرنگار ایرنا پرویز ایده پور روز شنبه در مراسم تجلیل از حافظان و دلسوزان منابع طبیعی شهرستان پاوه به میزان علاقمندی مردم این شهرستان و جایگاه منابع ملی در بین آنها اشاره کرد و افزود: بنده معتقدم که در این منطقه انقلاب دانایی در زمینه منابع طبیعی و محیط زیست صورت گرفته است.
فرماندار پاوه با بیان اینکه مردم بهترین گزینه برای حفاظت از منابع ملی هستند گفت: با واگذاری منابع ملی به مردم به صورت قانونی و مشارکت دادن آنها علاوه بر ایجاد اشتغال و ماندگاری جمعیت مردم در روستاها، بسیاری از آسیب های موجود در شهرها را کاهش داده و منابع ملی را هم حفظ خواهیم کرد.
ایده پور افزود: مردم شهرستان پاوه از هر اداره و سازمانی بیشتر به منابع ملی خود علاقه دارند و حضور آنان در مراتع و جنگل ها در گرمترین فصل سال و ماه مبارک رمضان برای اطفای حریق نشان دهنده این ادعاست.
وی تصریح کرد: اگر نتوانیم مردم را به صورت قانونی مالک منابع ملی کنیم باید شاهد تصرف غیرقانونی ،افزایش دعاوی ملکی و افزایش پرونده های دادگستری باشیم.
فرماندار پاوه در ادامه گفت: در صورت همراهی و همکاری منابع طبیعی ما آمادگی اجرای ده ها طرح دامداری، کشاورزی و مرتعداری و جنگل داری را در شهرستان داریم که موجب ایجاد اشتغال و حفظ و تقویت منابع ملی نیز خواهند شد.
در ادامه مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه نیز گفت: رویکر این اداره به طرف واگذاری منابع ملی به خود مردم و با نظارت و مدیریت دولت است تا با بهره برداری از آن، در حفظ و تقویت این منابع نیز تلاش کنند.
مراد شیخ ویسی افزود: در راستای تعادل دام و مرتع نیز این اداره کل با در اختیار قرار دادن منابع ملی به مردم گونه های مختلف درختان وحشی از جمله بادام و بنه را نیز به صورت رایگان در اختیار آنان قرار خواهد داد.
در ادامه این مراسم از فعالان، حامیان، حافظان و دوستداران منابع ملی شهرستان پاوه با اهدای لوح یادبودی قدردانی شد.
شهرستان پاوه بابیش از 60 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان کرمانشاه قرار دارد.
7448/3033خبرنگار:محمد هادی زامیاد** انتشار دهنده: فرزاد نویدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.