به گزارش ایرنا، موسی حاجی زاده سه شنبه در جمع روسای بانک ها و مدیران دستگاه های حمایتی این شهرستان اظهار کرد: روند سرمایه گذاری خرد که توسط خانوارهای نیازمند و قشر ضعیف انجام می شود باید از سوی دستگاه های مسئول آسان سازی شود.
وی با بیان اینکه بانک ها شرایط ارائه تسهیلات به قشر مددجو و نیازمندان را زیاد سخت گیری نکنند افزود: متاسفانه برخی از شعبه های بانکی سخت گیری زیادی دارند و برای ارائه تسهیلات به میزان کم نیز مراجعه کنندگان را خسته و معطل می کنند.
وی با بیان اینکه نباید مردم را در روند دریافت تسهیلات معطل کنیم افزود: با هماهنگی ها و بعضا آسان گیری بخشی از مشکلات مراجعه کننده ها برطرف می شود.
فرماندار بجنورد اشاره ای به تبصره 26 بانک مرکزی و اعتبارات سفر رهبری در خصوص ارایه تسهیلات برای اشتغال خرد به مددجویان و نیازمندان کرد و گفت: بانک ها مکلف هستند تا پایان سال تمامی تعهدات خود را در این خصوص عملی کنند.
وی خواستار ریسک پذیری مدیران بانکی نیز شد و افزود: مدیران در پذیرش ضامن ها زیاد سخت گیری نداشته باشند در این صورت می توان به این قشر ضعیف جامعه بریا اشتغال و خودکفایی کمک کرد.
وی با بیان اینکه اگر به قشر ضعیف جامعه کمک کنیم بخشی از مشکلات و آسیب ها نیز برطرف خواهد شد افزود: این خانوار ها با کمترین دریافت تسهیلات برای خود شغل ایجاد می کنند که توانمند خواهند شد که در این راستا باید دستگاه ها و بانک ها مساعدت های لازم را داشته باشند.
به گزارش ایرنا کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی بیش از 9 هزار طرح اشتغال زیر پوشش دارد که به گفته کارشناسان بیش از 80 درصد نیز موفق هستند.
با احتساب کمک های موردی 140 هزار نفر از جمعیت خراسان شمالی زیر پوشش کمیته امداد و بیش از 40 هزار نفر نیز زیر نظر بهزیستی هستند.
استان خراسان شمالی 940 هزار نفر جمعیت دارد و از نظر شاخص درآمد در آخرین رده کشور قرار دارد.
3007/6042 خبرنگار: ربابه صانعی **انتشار دهنده: سیدحسین قدسی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.