علی روحانی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تسهیلات ویژه مسکن روستایی امسال، بتازگی ابلاغ شده است و بر این اساس، 900 واحد مسکن در روستاهای مانه وسملقان، 480 واحد مسکونی در روستاهای فاروج و 775 واحد مسکونی در روستاهای اسفراین ساخته می شود.
وی افزود: سهم شهرستان بجنورد و راز و جرگلان از این اعتبار تسهیلاتی، ساخت یک هزار و 780 واحد مسکونی، شیروان 815 واحد مسکونی، گرمه و جاجرم 250 واحد مسکونی برای روستاییان است.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در دستورالعملی که امسال برای بانک ها ابلاغ می شود، بانک ها مکلف هستند ضمانت زنجیره ای را برای اعطای این تسهیلات قبول کنند.
به گفته وی، پارسال این تکلیف بر بانک ها گذاشته نشده بود و بعضا بانک از اعطای تسهیلات با ضمانت زنجیره ای خودداری می کردند.
روحانی اظهار داشت: سقف تسهیلات ویژه مسکن روستایی 18 میلیون تومان است اما روستاییانی که نسبت به تخریب و درجا سازی مسکن اقدام می کنند، دو میلیون تومان بیشتر اعتبار تسیهلاتی دریافت می کنند.
وی خاطرنشان کرد: امسال دو میلیون تومان اعتبار تسهیلاتی برای ساخت مسکن در روستاهای مناطق مرزی منظور شده است که بر این اساس سقف تسهیلات مسکن روستایی در مناطق مرزی، 20 میلیون تومان است.
وی گفت: سهم استان از دریافت تسهیلات ویژه مسکن روستایی، ساخت چهارهزار و 550 واحد مسکونی بود که از این تعداد، سه هزار و 590 فقره تسهیلات ابلاغ شد و سه هزار و 230 پرونده، معادل 90 درصد از تسهیلات ابلاغ شده، منجر به عقد قرار داد با بانک ها شد.
6042 انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.