سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی امروز(دوشنبه 30 تیرماه) اعلام کرد: این استان در مرز وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: این استان در مرز وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و تشدید محدودیت‌ها و نظارت‌ها تنها راه جلوگیری از گسترش بیشتر بیماری در این منطقه است.

به گزارش جماران، دکتر سیداحمد هاشمی روز دوشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار داشت: اگر روند افزایشی بیماری به همین شکل ادامه یابد تا مردادماه تمامی ظرفیت تخت‌ منظور شده در مراکز درمانی استان اشغال خواهد شد.

وی افزود: از ابتدای تیرماه تاکنون شمار مبتلایان به کرونا در استان سه برابر شده است و شهرهای بجنورد، گرمه و شیروان در وضعیت قرمز و شهرهای فاروج، مانه سملقان و جاجرم نیز نارنجی هستند که بدین ترتیب فاصله چندانی با قرمز شدن وضعیت استان نداریم.

وی خواستار اعمال محدودیت های شدیدتری در سطح استان شد و گفت: تداوم وضع کنونی برای استان مشکل ساز خواهد شد و هم اکنون نیز در برخی بیمارستان های استان در ساعاتی از روز با افت و کاهش اکسیژن مواجهیم.

هاشمی اظهار داشت: هم اکنون  ۷۰ درصد از تست های کرونایی که روزانه در استان گرفته می شود مثبت است، در حالی که در ماه های گذشته این رقم ۳۰ تا ۴۰ درصد بود و سن مرگ و میر نیز کاهش یافته و به ۲۶ سال رسیده که نشان از قوی تر شدن و چرخش ویروس بین مردم دارد و در واقع فصل تابستان و گرما هم سدی در برابر جهش ویروس ایجاد نکرده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار داشت: فراگیری ویروس کرونا در استان تصاعدی است و از نظر شدت شیوع جزو استان‌های اول هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.