سرهنگ مجید یگانه پور روز چهارشنبه اظهار داشت: این محموله زمانی کشف شد که ماموران پاسگاه عباس آباد هنگام گشتزنی در محور اسفراین - سبزوار،  با یک دستگاه کامیون حامل مواجه شدند که به علت سنگینی بار دچار ترکیدگی لاستیک و واژگون شده بود.
وی با اشاره به اینکه دراین خصوص ۲ نفر متهم که فعالیت چشم گیری در خرید و فروش سنگ قاچاق نیز داشتند، دستگیر و بعد از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: خودرو مورد نظر نیز توقیف و سنگ معدن کشف شده برابر هماهنگی به عمل آمده به اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تحویل شد.

ذخایر سرب و روی معدن ثبت نشده آلبلاغ اسفراین، در بیش از یکسال اخیر هدف دست اندازی و برداشت غیرمجاز سودجویان و برخی افراد محلی قرار گرفته که به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی در برداشت و ریزش چندین باره کوه، تاکنون به مرگ ۶ نفر و مصدومیت شماری دیگر انجامیده است.

برداشت کنندگان که روزی خود را در این معدن ممنوعه جست و جو می کنند، علیرغم همه موانعی که ایجاد شده، همچنان دست از اقدامات غیرمجاز خود برنداشته و این در حالی است که هنوز کشمکش بین دستگاه های متولی این بخش در استان و برخی از سازمان های کشوری نظیر ایمیدرو، برای سامان بخشی به وضعیت این معدن، به نتیجه نرسیده است.

معدن آلبلاغ در ارتفاعات سخت گذری به همین نام در محدوده پارک ملی ساریگل، در شمال شرق شهرستان اسفراین قرار دارد.

در یک سال گذشته ۱۷۰ تن سنگ معدن سرب و روی غیرمجاز، که از معدن آلبلاغ برداشت شده بود، توسط پلیس کشف و ضبط شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.