سرهنگ مجید یگانه روز دوشنبه اظهار داشت: این محموله غیرمجاز معدنی هنگام گشتزنی ماموران پاسگاه عباس آباد در بازرسی از یک دستگاه خودروی نیسان به دست آمد.

وی با اشاره به دستگیری یک متهم و تحویل وی به مراجع قضایی، خاطرنشان کرد: خودروی مورد نظر توقیف و سنگ معدن کشف شده، برابر هماهنگی به عمل آمده به اداره صنعت،  معدن و تجارت اسفراین انتقال یافت.

ذخایر سرب و روی معدن ثبت نشده آلبلاغ اسفراین، در یکسال اخیر هدف دست اندازی و برداشت غیرمجاز سودجویان و برخی افراد محلی قرار گرفته که به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی در برداشت و ریزش چندین باره کوه، تاکنون به مرگ ۶ نفر و مصدومیت شماری دیگر انجامیده است.

برداشت کنندگان که روزی خود را در این معدن ممنوعه جست و جو می کنند، علیرغم همه موانعی که ایجاد شده، همچنان دست از اقدامات غیرمجاز خود برنداشته اند و این در حالی است که هنوز کشمکش بین دستگاه های متولی این بخش در استان و برخی از سازمان های کشوری نظیر ایمیدرو، برای سامان بخشی به وضعیت این معدن، هنوز به نتیجه نرسیده است.

معدن آلبلاغ اسفراین در ارتفاعات سخت گذر آلبلاغ و در محدوده پارک ملی ساریگل واقع در شمال شرق این شهرستان قرار دارد.

به گزارش ایرنا در یک سال گذشته ۱۷۰ تن سنگ معدن سرب و روی غیرمجاز، که از معدن آلبلاغ این شهرستان برداشت شده بود، توسط پلیس کشف شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.