مصطفی متو روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا در خصوص پرونده های ارجاعی به این نهاد طی یک سال اخیر اظهار داشت: پرونده های اداره تعزیرات حکومتی شامل سه قسمت قاچاق کالا، صنفی و بهداشتی است و پرونده های قاچاق کالا و صنفی خود به دو قسم هیئت و شعبه عادی تقسیم می شود.
این مقام مسئول ادامه داد: هیئت های بدوی، متشکل از رئیس هیئت و دو نفر از اعضای اتاق اصناف و اداره صنعت و معدن و تجارت هستند و پرونده هایی که بالای 370 هزار تومان است در پرونده های شکایتی رسیدگی می کند.
رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان دماوند گفت: از ابتدای سال 97، یک هزار و 535 فقره پرونده مربوط به شعبه اول بدوی به این نهاد ارجاع شد که تاکنون یکهزار و 497 فقره مختومه و 125 فقره نیز باقی ماند.
وی افزود: مبلغ محکومیت ریالی پرونده های این شعبه 4 میلیارد و 397 میلیون و 424 هزار و 959 ریال بوده است.
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به پرونده های مربوط به شعبه قاچاق بدوی تصریح کرد: 69 فقره از ابتدای سال به این شعبه ارجاع شد که هر 69 پرونده منتج به صدور رای شده است و 6 میلیارد و 428 میلیون و 701 هزار و 836 ریال مبلغ محکومیت ریالی پرونده های این شعبه بود.
وی اضافه کرد: عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، عدم ارائه فاکتور خرید و گرانفروشی از جمله موضوعات پرونده های شعبه اول بدوی بوده و همچنین قاچاق سوخت، لوازم خانگی، لوازم مخابراتی و بیمارستانی و از جمله موضوعات پرونده های شعبه قاچاق بوده است.
متو در خصوص پرونده های شعبه بهداشت با بیان اینکه 2 پرونده از سال گذشته باقی مانده بود، ادامه داد: 285 پرونده از ابتدای سال تاکنون به این شعبه ارجاع و 287 فقره منتج به صدور رای و مختومه شد که مبلغ محکومیت ریالی پرونده های این شعبه یک میلیارد و 413 هزار و 831 ریال بوده است.
این مقام مسئول بیان کرد: پرونده های مربوط به شعبه بهداشت عدم رعایت ضوابط بهداشتی و همچنین چندین مورد ایراداتی در تولید کالا برخی از کارخانه ها بوده است.
رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان دماوند در خصوص تعداد پرونده های ارجاعی به شعبه هیئت اضافه کرد: در طی یک سال، 191 پرونده به این شعبه ارجاع شد که از این تعداد 179 پرونده مختومه شد و ارزش ریالی محکومیت در این شعبه یک میلیارد و 443 میلیون و 376 هزار و 100 ریال بوده است و در این شعبه نیز نسبت به سال قبل تعداد پرونده های ارجاعی افزایش یافت.
وی عنوان کرد: موضوعات پرونده های شعبه هیئت؛ شامل عدم ایفا تعهد، گرانفروشی و کم فروشی است که اغلب این پرونده ها دارای شاکی هستند.
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.